Annons:
Etiketternötviltgris
Läst 436 ggr
Sindri
12/4/19, 6:39 PM

Vildsvinskött i Stockholmsbutiker?

Någon som vet om det går att köpa vildsvinskött i några butiker i Stockholm? Jag hittar bara nätförsäljning och då är det färdigplockade lådor. Jag vill kunna köpa en del i taget.

Annons:
kattöga
12/4/19, 6:55 PM
#1

Jag har sett vildsvinskött på City Gross bland fryst "special-kött" (t ex rådjur, älg, m m). Kanske har du någon CG-butik i närheten o kan kolla? Eller beställa hemleverans.

Här en tråd från deras FB.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Jimmy.L]
12/4/19, 7:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vet inte om Saluhallarna har.

Utanför tullarna finns det viltbutiker

Jag handlar i Järna utanför Södertälje.

Ring och kolla med dom om det är något speciellt du ska men dom brukar ha mycket vildsvin hemma.

http://www.devilda.se/

Sindri
12/4/19, 8:26 PM
#3

#1 av: kattöga
Har ingen City-Gross i närheten just nu, men jag skall kolla var närmaste ligger. Vill dock gärna veta att jag inte åker i onödan.

#2 av: Jimmy.L
Tack för tips. Men det var allt en mager hemsida de har. Känns lite jobbigt att åka flera mil för att bara kolla vad de har, men det går kanske att ringa och kolla först.
Har tänkt på hallarna också, men att åka in till stan är ett stort projekt så jag vill gärna veta om det är någon idé.

[Jimmy.L]
12/4/19, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Ring dit, dom levererar till restauranger, skolor så dom har kött hemma jag fick en visning i deras stora anläggning. I snitt får dom in 3-4 vildsvin varje dag.

Sindri
12/4/19, 11:47 PM
#5

Åh tack, ringer bums imorgon! 👍

Sindri
12/5/19, 5:08 PM
#6

Åkte in till stan och hittade i Hötorgshallen. Har även hittat till REKO-ringarna på nätet där man kan beställa olika varor och hämta ut. Fantastiskt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: