Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2018 ggr
Sava
12/3/19, 12:43 PM

Koka om färdigkokt julskinka?

Hej! Gissa om jag blev ledsen när jag såg att jag köpt hem fel julskinka, den skulle varit okokt men blev istället en färdigkokt. Kan man koka om den lite grann för att få fram lite egna smaker?

Annons:
Maria
12/3/19, 12:47 PM
#1

Kan du inte byta den?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SonjaG]
12/3/19, 2:31 PM
#2

Vi kör ofta den varianten, färdigkokt. De brukar faktiskt var riktigt bra. Man griljerar den ju och får då egna smaker.

Jag tycker du ska testa i alla fall, nu när tillfälle ges.

Taggeman
12/3/19, 2:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Lite utanför ämnet, jättesmidigt att röka den färdigkokta då behöver man inte ha jättekoll att man når upp till rätt temp i skinkan.
Sist rökte jag 4st  extrapris skinka ca. 9 kg,  o skiva upp  den vart jätte fin o inte torr.

Men griljerar man skinkan så får man inte mycket dopp i grytan om man vill ha det.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Sindri
12/3/19, 4:17 PM
#4

Nej, nej, inte koka färdigkokt julskinka. Om du inte kan byta den (ring butiken direkt och fråga) så gör något annat av den. Det blir ju inte så mycket egen smak av en julskinka man kokar, det är griljeringen som gör det.

Annars kan du marinera den, endera hel eller i skivor för att få en annan smak på den.

Sava
12/3/19, 9:52 PM
#5

Jag provar att griljera den och se om mannen märker någon skillnad😂

Upp till toppen
Annons: