Annons:
Etiketterrådtips
Läst 478 ggr
tlover
2019-10-11 16:16

Öva på mat utan att rulla fram

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dottern har kommit in i matlagning och bakning igen vilket jag såklart vill uppmuntra. Men hur kan hon/vi öva utan att tillslut rulla fram. Särskilt nu när hon är mer inne på bakverk. Jag tar redan med mig sånt jag kan på jobbet men hon vill helst baka (gofika) varje dag och jag jobbar bara deltid. Bifogar bild på dotterns spritsning (hon är 4)

l'm back

Annons:
Carmarino
2019-10-11 16:25
#1

Duktig tjej. Inte illa att kunna spritsa så fint vid den åldern. 👍

Har ni inget äldreboende eller annat i närheten? De brukar bli glada om de får lite hembakade kakor till kaffet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Calcifer
2019-10-11 17:18
#2

Går det att uppmuntra henne att antingen baka saker som man kan frysa in eller som håller länge i kylen? Så behöver ni ju inte äta upp allt på en gång, utan ni kan ha typ gofika någon gång i veckan och äta det hon bakat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tlover
2019-10-11 17:23
#3

#2 för liten frys tyvärr #1 får man det för miljöenheten?

l'm back

Carmarino
2019-10-11 17:32
#4

#3 Det tror jag nog. Åtminstone var det ingen som protesterade när jag tog med mig hembakat och bjöd på när min mor bodde på ett äldreboende. Det är ju inte fråga om yrkesmässig försäljning.

Fråga personalen på boendet om det går bra att ni kommer dit och hälsar på och tar med hembakat. Ni behöver ju inte stanna så länge, men det kan ju vara trevligt för din dotter att själv vara med och visa hur duktig hon är.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: