Annons:
Etikettmatprat
Läst 595 ggr
Palle1234
8/4/19, 8:48 AM

Vad var det var mat??

Hejsan! Satt och tänkte igår på en maträtt jag åt för länge sedan (barndomsminnen) som jag älskade. Jag minns att jag åt det hos en kompis. Och jag vet att det receptet är en hel maträtt då jag sökte upp det och fick hela receptet. Men nu såklart är det borta. Så jag tänkte att jag berättar hur den ser ut så kanske ni kan förstå vsd det är för maträtt. Det innehöll pastaskruvar med köttfärssås. Men köttfärssåsen innehöll inte tomatsås utan jag tror det var ost. Och köttfärssåsen var inte hackad utan det var massa klumpar. Det var längesen jag ät det. Och jag vet att det är ett recept som finns överallt på Internet. Men bet ni vad det var jag ät för länge sedan?

Annons:
Palle1234
8/4/19, 8:52 AM
#1

Jag minns att det var något man skulle häva ihop med köttfärsen så den vart lite kladdig. Och man fick häva på ost i efterhand (allt serverades i en gryta)

Maria
8/4/19, 9:08 AM
#2

Eftersom du skriver att receptet finns överallt på nätet så kanske du kan googla på köttfärssås utan tomat t.ex?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Palle1234
8/4/19, 9:57 AM
#3

#2 det fanns överallt på Internet förut. För få visste jag var jag sökt på. Nu har jag glömt mitt det och vet inte vad jag ska söka på. Har sökt på t.ex pasta och färsgryta och massa andra saker men inget liknande kommer upp.. :(

[Devya]
8/4/19, 10:03 AM
#4

Om du hittar det igen så skriv upp det så att du inte glömmer bort det ännu en gång. ;) Jag skriver alltid upp mina favoritrecept i en bok som jag har här hemma i köket. :)

Upp till toppen
Annons: