Annons:
Etikettmatprat
Läst 844 ggr
Carmarino
2019-08-03 14:23

Vattenmelonens dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det vattenmelonens dag.

Äter inte själv vattenmelon mer än om jag blir bjuden. Föråt mig nämligen på det för många år sedan när jag var på semester i Italien. Nu kan jag äta det om det serveras, men det är inget jag köper själv.

När jag var i Italien kunde man köpa en jättestor vattenmelon, på kanske 7-8 kilo, för några kronor. Eftersom det var i augusti och temperaturen låg på runt 35 grader för det mesta, så blev det att vi åt ett antal kilo vattenmelon den veckan.

Brukar ni äta vattenmelon? Gör ni i så fall något särskilt med den eller äter ni den som den är?

Bild av congerdesign från Pixabay


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Här ger vi dig 8 snabba om vattenmelonen och så en massa bra och smarriga recept med vattenmelon.
  • Redigerat 2021-06-12 09:12 av DesK
Annons:
Magi-cat
2019-08-03 14:29
#1

Mums, vattenmelon är så gott! 😛

Och nyttigt! 👍😃

https://topphalsa.se/4-skal-att-frossa-i-vattenmelon-sa-har-nyttigt-ar-det/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JMW
2019-08-03 14:52
#2

Jag har köpt 4-5 stycken hittills i sommar. Äter den som den är oftast men brukar ha i sallad ibland.

Carmarino
2020-08-03 01:53
#3

Idag är det vattenmelonens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2020-08-03 07:17
#4

Tack för påminnelsen! Det är gott! 😛


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

millan21
2020-08-04 13:45
#5

Hur gott som helst med vattenmelon. Har köpt en på 4,5 kg och ätit upp drygt halva redan.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: