Matprat

Varmkorvens dag

2019-07-23 16:10 #0 av: Carmarino

Idag är det varmkorvens dag. Har inte själv några korvar hemma, så jag kan inte fira, men nog är det gott ibland med en korv med bröd. Bara det inte blir varje dag. Glad

https://prvbloggen.se/2015/07/23/varmkorvens-dag/

Bild av Hannah Chen från Pixabay                                         

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-07-23 16:27 #1 av: millan21

Ja, jag äter väldigt sällan korv men en korv med bröd ibland är ju riktigt gott tycker jag när jag väl äter det.

Anmäl
2019-07-23 16:27 #2 av: DesK

Visst är det gott med korv ibland och numera finns det ju hur många sorters korvar som helst att välja på Glad

Désirée

Anmäl
2019-07-23 16:33 #3 av: Carmarino

Äter inte själv varm korv särskilt ofta, så därför blir det desto godare när jag väl gör det. Är så tråkig att jag helst bara vill ha en vanlig kokt korv med bröd, utan något på, förutom kanske lite rostad lök. Tycker inte om varken senap eller ketchup nämligen. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-07-23 17:45 #4 av: MonicaLagerquist

En korv på IKEA kan vara räddningen om man är riktigt hungrig. Med lite senap på.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-07-23 17:54 #5 av: Carmarino

När mina brorsöner var små, och min mor och jag skulle ta med dem på utflykt, då kokade hon upp vatten som hon hällde i en mat-termos. Sedan fyllde hon termosen med korvar. Då var de lagom varma till det var dags att äta. Glad

Anmäl
2019-07-23 19:38 #6 av: MonicaLagerquist

#5 Så gjorde jag när jag var liten och skulle ha mat med till stallet.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-07-25 02:18 #7 av: Kimda

Äter inte så ofta korv, men det har slumpat sig så, nu, några dagar, i rad.
För tillfället kryss-skårar jag dem, stekt vitlök, tomatpuré o dijon på, + bröd.

Anmäl
2019-07-25 13:06 #8 av: Eda

När min man var liten (för väldigt länge sedan) fick han bara pengar så att det räckte till ett korvbröd med senap på när han skulle åka skridskor (trots att hans föräldrar hade det gott ställt).

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.