Annons:
Etikettmatprat
Läst 3777 ggr
Tant Grön
6/30/19, 9:13 PM

Hjälp tahini hållbarhet.

Vet någon hur länge tahini kan hålla sig? Skulle behöva i morgon och det fanns ingen i affären. Har en öppnad burk sående i kylen, det var nog minst en och en halv månad sen jag öppnade den. Vågar jag använda den?

Annons:
tlover
6/30/19, 9:20 PM
#1

Lukta, för mig brukar det hålla så länge men är du osäker kan du alltid lukta och smaka

l'm back

Tant Grön
6/30/19, 9:28 PM
#2

Är lite täppt i näsan just nu, men tror att den luktar bra. Tror du jag vågar chansa?

Tant Grön
6/30/19, 9:34 PM
#3

Har också en burk turkiska pickles, en sådan här:  https://www.coop.se/handla-online/varor/skafferi/konserv-burk/marinerat-inlagt/226917-turkiska-pickles/

Det står på burken att den håller i 10 dagar efter att man öppnat. Tycker det låter konstigt att den håller så kort tid. Förr höll ju saker mycket längre, nu hinner man knappt äta upp det.

[Forest]
7/6/19, 7:22 PM
#4

Jag hade luktat och smakat gått efter det.  Det är mycket som vi märkt är kort hållbarhet på, remouladsås (vissa 4 dagar öppnad förpackning) riven ost samma, stor burk feferoni 10 dagar. Hur ofta äter man en burk.  Ägg har jag lärt mig hur ett bra ägg ser ut så går inte på datum köper ofta av privatpersoner eller där dom har lösgående höns och då är det inte datum.

Upp till toppen
Annons: