Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 655 ggr
flocken
6/8/19, 7:35 PM

Bjuda på Bulgursallad?

Vi ska på lördag ha våran grillkväll för mina kunder på mitt hunddagis. Vi blir inte jättemånga, ca 10 st. Vi har funderat på vad vi ska bjuda på. Har andra gånger bjudit på gratäng, pastasallad, potatissallad. Denna gången funderar vi på Bulgursallad. Bulgur, torkade aprikoser, torkade tranbär och rödlök. Salt, peppar, citron. Till det grillad kyckling och kött. Olika såser. Vi älskar det. Men är det för udda att bjuda på?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Carmarino
6/8/19, 7:38 PM
#1

Bulgur är väl så pass vanligt numera att jag inte tror någon tycker det är särskilt udda. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
6/8/19, 7:46 PM
#2

Hoppas det funkar. Gott o smidigt. Sen kan man inte göra alla nöjda

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
6/9/19, 4:00 PM
#3

Nej, och ni har ju en del alternativ för dem som inte gillar bulgur. Så jag tror nog att alla blir mätta och belåtna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
6/9/19, 4:59 PM
#4

Hemma hos mig har Bulghur varit stapelvara i ca 30 år, så särskilt nytt är det nog inte 🙂 Det du beskriver i #0 låter trevligt och gott. Med tanke på miljön, så slår jag ett litet slag för svenskodlat matvete och korngryn, som kan användas på liknande sätt som Bulghur 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonicaLagerquist
6/10/19, 7:55 AM
#5

Hur gick det?

Stolt ägare till fem La permer

flocken
6/10/19, 8:00 AM
#6

På lördag har vi grillkvällen. Måste planera resten av maten. Detta dilemma

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
MonicaLagerquist
6/10/19, 8:12 AM
#7

Hoppsan jag trodde det var i lördags. 🤪

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: