Menyer, matsedlar & middagstips

Bjuda på Bulgursallad?

2019-06-08 19:35 #0 av: flocken

Vi ska på lördag ha våran grillkväll för mina kunder på mitt hunddagis. Vi blir inte jättemånga, ca 10 st. Vi har funderat på vad vi ska bjuda på. Har andra gånger bjudit på gratäng, pastasallad, potatissallad. Denna gången funderar vi på Bulgursallad. Bulgur, torkade aprikoser, torkade tranbär och rödlök. Salt, peppar, citron. Till det grillad kyckling och kött. Olika såser. Vi älskar det. Men är det för udda att bjuda på?

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2019-06-08 19:38 #1 av: Carmarino

Bulgur är väl så pass vanligt numera att jag inte tror någon tycker det är särskilt udda. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-06-08 19:46 #2 av: flocken

Hoppas det funkar. Gott o smidigt. Sen kan man inte göra alla nöjda

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2019-06-09 16:00 #3 av: Carmarino

Nej, och ni har ju en del alternativ för dem som inte gillar bulgur. Så jag tror nog att alla blir mätta och belåtna.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-06-09 16:59 #4 av: DesK

Hemma hos mig har Bulghur varit stapelvara i ca 30 år, så särskilt nytt är det nog inte Glad Det du beskriver i #0 låter trevligt och gott. Med tanke på miljön, så slår jag ett litet slag för svenskodlat matvete och korngryn, som kan användas på liknande sätt som Bulghur Glad

Désirée

Anmäl
2019-06-10 07:55 #5 av: MonicaLagerquist

Hur gick det?

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-06-10 08:00 #6 av: flocken

På lördag har vi grillkvällen.
Måste planera resten av maten. Detta dilemma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.