Matprat

Palt

2019-05-18 21:07 #0 av: MonicaLagerquist

Äter du palt?

Häromdagen serverades det blodpalt på svärmors boende och det fanns inte ett enda ledigt bord i resturangen Det strömmade dit folk i mängder.

Hur är det äter du blodpalt? 

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-18 21:50 #1 av: JMW

Aldrig ätit palt.

Anmäl
2019-05-18 23:20 #2 av: Cireea

Jag äter palt väldigt sällan, dock är det inget som jag längtar efter eller gör själv. 
Den enda palten jag kan känna en minimal längtan efter är den farmor gör. 

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2019-05-19 00:44 #3 av: VoxBauers

Palt är supergott! Mättande!
Det finns en mängd recept och olika sätt att äta dem på!

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2019-05-19 09:12 #4 av: tlover

Palt är enligt mig det som kallas pitepalt och det är supergott men innehåller ju gluten.

Blodpalt har jag aldrig testat

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-05-20 14:10 #5 av: Maria

Har aldrig ätit Palt men jag älskar blodpudding och liknande mat så jag gissar att jag hade tyckt om  det.

/Maria

Anmäl
2019-05-20 16:26 #6 av: MonicaLagerquist

Jag äter det inte.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-20 19:40 #7 av: VoxBauers

Blodpudding och palt är inte jämförbart tycker jag.

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2019-05-21 04:50 #8 av: usvead

Har aldrig gjort egen men min mamma brukade göra blodpalt (utan fläsk inuti) - supergott!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.