Annons:
Etikettmatprat
Läst 444 ggr
Leifsdotra
2019-04-23 08:23

Handlar ni via Reko-ring?

vad köper ni i så fall? Vi köper potatis, honung och bröd för tillfället. Grönsaker när det är säsong för det!

Annons:
JazzBass
2019-04-23 08:54
#1

Gjorde det tidigare, det hela började ju här i Finland i svenska Österbotten (om jag minns rätt) och spred sig sedan till södra Finland och till Sverige. 

För egen del känns det lite omotiverat att boka upp sig en viss tidpunkt varje eller varannan vecka för att handla några enstaka produkter när det inte heller var nämnvärt billigare än i handeln. Det var snarast mer besvär än hjälp. Emellanåt köper jag dock på mig en lite större mängd ekologiskt kött för att frysa ner (om det inte redan var fryst), för att utbudet av sånt, speciellt lite mer udda delar, inte är så stort i de vanliga affärerna. Utöver kött har jag tidigare köpt mycket morötter och andra grönsaker, mjöl, havregryn, honung, bär osv på reko, men har som sagt så gott som slutat med det. 

Man märker också att den största rekoivern helt klart har lagt sig, vilket i och för sig är synd. Skulle gärna se en rejäl torghandel blossa upp igen så man inte behöver beställa allt på förhand, men det lär väl inte ske i första taget tror jag.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Grace2009
2019-04-23 12:08
#2

Har inte gjort det, men tittat och sneglat lite på vad för utbud som finns här.

Håller med om torghandel vore kul, men jag tror inte det är något som kan finnas här i större utsträckning. Dit jag åker till i Serbien har de torghandel varje onsdag och lördag. Är riktigt kul!

Scorpio97
2019-04-23 15:03
#3

Jag har kikat på utbudet några gånger men har än så länge inte köpt något. För mig är det helt enkelt lite för opraktiskt. Stället man ska mötas på ligger på andra sidan stan från mig så jag blir tvungen att åka buss, jag har väldigt varierande schema (student) och det är inte så billigt eller så många produkter jag är intresserad av att det väger upp. Ibland måste man även köpa en relativt stor mängd vilket jag inte har plats för alternativt inte hinner äta upp. Annars vill jag gärna stödja lokalt men just nu är det helt enkelt inte värt det för mig. Kanske i framtiden :)


//Jessie

Upp till toppen
Annons: