Annons:
Etikettmatprat
Läst 530 ggr
tlover
4/13/19, 8:22 PM

Vilken kokbok skulle du skriva?

Om du skulle skriva en eller flera kokböcker, vad skulle det vara för typ av kokböcker då?

l'm back

Annons:
tlover
4/13/19, 8:27 PM
#1

Jag har flera idéer En skulle vara en kokbok med terecept, alltså inte med olika teblandningar utan tex terökt tofu eller pu-erh havrekakor. En annan är en som skulle heta något i stil med "Billig mat" både med rätter under 5 respektive 10:-/ portion men även tex hur man tar hand om rester och mat som går att laga av sånt som finns i naturen. En annan är "cooking with spoons" som skulle handla om mat som tar lite energi att göra men som ändå är bra mat. Även tips på hur man kan förenkla i köket och liknande

l'm back

MonicaLagerquist
4/14/19, 9:18 PM
#2

Jag skulle skriva en kokbok med billig mat för folk som har lite pengar

Stolt ägare till fem La permer

Huygens
4/15/19, 9:27 PM
#3

Mat som minskar risken för cancer.

JazzBass
4/16/19, 8:05 AM
#4

Jag skulle antagligen skriva en bok om smaksättning och allmänt tänk kring matlagningen, samt lite tips och trix. Det jag oftast saknar i recept är förklaringar till varför man ska göra si och så, trots att jag tycker det är bland det allra viktigaste, så det skulle jag fokusera mycket på. Men nån kokbok lär inte bli aktuell ändå. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Kimda
4/27/19, 12:20 AM
#5

Våga testa-kokboken. Att få människor att slappna av i köket, och strunta i tankar som "men så kan man väl inte göra". Testa! Lär dig själv vad som funkar. Locka fram nyfikenhet. Jag har dock ingen aning om hur den ska skrivas. (Pedagogik och sånt.)

Upp till toppen
Annons: