Sallader

Groddar du?

2019-03-30 09:08 #0 av: tlover

Brukar du grodda? Varför gör du det eller inte? Vilka är dina favoritgroddar?  Hur groddar du?

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-03-30 09:10 #1 av: tlover

Jag gör det i perioder, jag groddar mest linser eller mungbönor eftersom det funkar i mitt "groddväxthus" som jag har men mina favoriter är nog från mindre frön tex alfa alfa. Just nu håller jag däremot på att grodda bockhornsklöver för första gången på länge och dom är snart färdiga Dreglar

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-03-30 13:57 #2 av: MonicaLagerquist

Ja periodvis-Lite blandat.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-03-31 16:52 #3 av: JazzBass

Nej tyvärr. Om inte smörgåskrasse räknas förstås. Älskar det, men det är nog ett par år sen jag odlade det hemma senast.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2019-04-10 15:05 #4 av: Namiko

Jag groddar i perioder. Alfalfa och mungbönor är favoriterna, ibland blir det gröna linser. Skulle vilja testa broccoligroddar, men fröna kostar en större slant så det får bli i framtiden.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anmäl
2019-04-10 15:51 #5 av: Garm

Brukade grodda mungbönor förr. Bl a gott att ha i wok mot slutet för extra krispighet, största anledningen till att jag groddade. Det ebbade dock ut och har inte groddat på säkert sju år nu. Groddade i glasburk med tyg över.

Blir lite sugen på att börja grodda igen :)

Anmäl
2019-04-10 17:43 #6 av: Tant Grön

Var nog ett år sedan jag groddade. Hittade den här inspirerande videon om hur man groddar mungbönor. Blev väldigt sugen på att prova. Den är textad på engelska. https://www.youtube.com/watch?v=0rUB1eau_to

Anmäl