Annons:
Etikettmatprat
Läst 676 ggr
MonicaLagerquist
2019-03-04 15:12

Avsmakningsmeny

Är sugen på att göra en avsmakning meny med 10-12 olika rätter.

Är det någon som gjort något sånt eller ätit det?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Lona
2019-03-04 15:27
#1

Ätit det, men bara på restaurang (ett flertal gånger). En svårighet är väl att få portionerna lagom stora, det blir ju rätt mycket mat totalt… Man får tänka till lite vad gäller val av dryck också, om man kör något neutralt rakt över eller något mer anpassat för varje rätt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

JazzBass
2019-03-04 15:34
#2

Aldrig ätit eller lagat nåt sånt, men jag skulle väldigt gärna prova en dylik meny på en fin restaurang. Det närmaste jag kommit hittills är en 7-rätters tastingmeny, men den gav definitivt mersmak. 👍

Känns väldigt arbetsdrygt att göra själv dock (vilket förstås i sig inte är nåt problem om man har tid på sig), och dessutom så tror jag man behöver vara ett ganska stort gäng då det ju är fråga om väldigt små portioner för att man inte ska behöva rulla ut ur matsalen efteråt. Det är ganska svårt tycker jag att göra riktigt små mängder av vissa saker, lättare tvärtom.  🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MonicaLagerquist
2019-03-04 15:42
#3

Jag funderar på att göra det tillsammans med sonen och hans sambo så vi blir fem.

Ev dela upp det så att vi gör några rätter var.

Vissa kan man ju göra helt klara i förväg.

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
2019-03-04 17:09
#4

Ungefär som knytkalas då. 👍

MonicaLagerquist
2019-03-04 17:25
#5

#4 Ja fast en uppstyrd där man får just en viss sak att laga till,

Stolt ägare till fem La permer

Leifsdotra
2019-03-05 08:38
#6

Jag har ätit det vid 2 tillfällen, på en restaurang som hade det som en årligen återkommande happening med inbjudna gästkockar. Runt 8-10 rätter var det. Första rätten var vid ena tillfället 3 st chips på anka som tillagats och kryddats på olika sätt. Tror att det var 3 olika desserter också🙂 Så det var verkligen minismå portioner av allt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: