Annons:
Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 658 ggr
Tant Grön
2/24/19, 7:48 PM

Bakar ni bröd?

Brukar ni baka eget bröd? Och hur ofta i så fall? Känns som om intresset för att baka har minskat. Själv har jag inte bakat så mycket på ett par år, men nu har jag börjat testa att baka spännande bröd från andra länder. Det är så himla kul och framförallt väldigt gott. https://matbrod.ifokus.se/discussions/5bfdba918e0e7417786727e6-spannande-brod?discussions-1

Annons:
DesK
2/24/19, 7:58 PM
#1

Jag har bakat mycket bröd i mina dagar, men numera äter jag inte så mycket bröd, så det blir inte så mycket bakat. Dina inlägg om det du bakar är så roliga och trevliga, så nu måste jag baka ändå 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonicaLagerquist
2/24/19, 8:02 PM
#2

Jag bakar i princip allt vårt matbröd. Bakar en eller två gånger i veckan.

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
2/24/19, 10:02 PM
#3

#1 Tack, roligt om jag kan ge lite inspiration. Brödet i inlägg 0, 12 och 15 är sådana jag bakat. Alla blev väldigt goda. Favoriten är nog det första brödet. Rödlök får en så otroligt god smak när det bakas i ett bröd. Fast man måste kavla ut degen väldigt tunt, Brödet i nr 12 med receptet under är väldigt lätt att göra, tycker jag. Brödet i nr 15 var inte svårt, men det tog lång tid, för det skulle jäsa så länge i flera omgångar.
Vet inte om vårt vete är annorlunda än det i dom recepten, för det går åt mycket mindre mjöl.

#2 Vilken typ av bröd bakar du?

MonicaLagerquist
2/24/19, 10:34 PM
#4

Jag bakar vitt matbröd. Lite grövre matbröd med och utan råg. Hårt bröd av olika sorter härom veckan bakade jag sötlimpor. På den tiden ungarna behövde mjölk och glutenfritt bakade jag det också.

Stolt ägare till fem La permer

Scorpio97
2/24/19, 11:37 PM
#5

Jag bakar bröd kanske en gång om året eller så, och då bakar jag hos mamma. Jag äter så sällan bröd så det känns inte värt att göra det hemma för jag får bara slänga (har ingen att ge till, och ingen plats i frysen). Hos mamma finns mer plats och fler som kan äta. Då blir det oftast grahamsbröd med solrosfrön i för det tycker jag är godast :)


//Jessie

Carmarino
2/25/19, 3:33 AM
#6

Bakar när brödet tar slut. Äter inte så mycket bröd så två limpor surdegsbröd varar ca en månad. Har som väl är en stor frys.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
MonicaLagerquist
2/25/19, 9:02 AM
#7

Jag äter ju sällan eller aldrig bröd själv men har ju två brödätare i familjen så det går åt en del.

Stolt ägare till fem La permer

JazzBass
2/27/19, 5:24 PM
#8

Har bakat en hel del, men huvudsakligen är det ändå köpt bröd som gällt hos oss. Dock har jag striktat till mig en aning igen vad gäller min kolhydratkonsumtion, så har inte själv ätit nåt bröd alls nu på en månad ungefär. Men en och annan kakbit har det blivit. 😃

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Leifsdotra
3/5/19, 8:29 AM
#9

Jag skulle väldigt gärna baka matbrödet själv, men jag känner inte riktigt att det hinns med tyvärr. Nu blir det mest i samband med längre ledigheter som jag tar mig tid.

Det är absolut godare och jag vet vilka ingredienser jag använt. Nackdelen är väl att det blir torrt snabbare, men man får frysa in direkt och ta fram efterhand.

Spectabile
3/5/19, 6:45 PM
#10

Bakar allt bröd själv numera 🙂

Upp till toppen
Annons: