Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 772 ggr
tlover
2/8/19, 9:01 PM

Vilken kändiskock skulle du vilja bjuda på mat?

Och vilken kändiskock skulle du absolut inte vilja bjuda på mat?

l'm back

Annons:
tlover
2/8/19, 9:04 PM
#1

Själv skulle jag (mycket nervöst) kunna tänka mig att bjuda antingen Jamie Oliver, för att både han var den första kändiskocken jag kände till och för att vi verkar ha lite liknande tänk när det gäller mat. Alternativt David Chang då även han verkar ha lite likt men på ett annat sätt.

Jag skulle däremot vilja öva några månader… eller år innan.

Jag skulle inte vilja bjuda Gordon Ramsey

l'm back

Tant Grön
2/8/19, 9:04 PM
#2

Skulle vilja bjuda alla kändiskockar på mat så dom inser hur god vegetarisk mat är.

Fast inte Gordon Ramsay.

Caeli
2/9/19, 9:26 AM
#3

Skulle inte vilja bjuda någon "kändiskock" alls på mat! Inser att de med allra största sannolikhet skulle underkänna min matlagning!😁

Leifsdotra
2/12/19, 8:38 AM
#4

Gordon Ramsay, för han känns så osympatisk! Leif Mannerström och Fredrik Erikssonskulle jag däremot gärna äta middag med. Leif för att han verkar så otroligt trevlig och för att han vekar gilla riktig husmanskost Fredrik för hans engagemang för svenska råvaro.

Fast jag är inte så bra på att laga mat tyckar jag själv. Min man däremot är superduktig🙂

JazzBass
2/12/19, 12:09 PM
#5

På ett vis skulle det vara kul med Gordon Ramsay. Men bara om jag tycker att jag lyckats med maten. 😃 Egentligen gäller väl detsamma helt oberoende vilken kändiskock jag skulle bjuda, då jag inte vill vilja bjuda någon på nånting som jag inte är 100% stolt och nöjd över.

Åländska Mikael Björklund skulle också vara trevlig att bjuda, verkar väldigt sympatisk. Heston Blumenthal kanske jag dock allra mest skulle vilja bjuda, finns väl ingen mer progressiv kock än honom typ, även om jag nu inte är lika långt in på molekylär gastronomi som honom, och han verkar också hyfsat sympatisk. En som jag dock inte skulle vilja bjuda är Marco Pierre White, han verkar rätt så osympatisk.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MonicaLagerquist
2/12/19, 2:43 PM
#6

Tareq Taylor skulle jag gärna bjuda på mat eller ännu hellre laga mat tillsammans med.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
2/12/19, 6:08 PM
#7

De flesta kockar jag läst om, som fått frågan om de är svåra att bjuda på middag, svarar att de tycker det är trevligt att bli bjudna och att det inte behöver vara någon märkvärdig mat de blir serverade.

Skulle nog också välja Tareq Taylor eller kanske John Torode.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2/12/19, 8:03 PM
#8

Jag skulle bjuda Tareq Taylor på mat , 3-rätters . Laga mat tillsammans med honom skulle jag heller inte ha något emot som #6 , vill. 

Eller varför inte Per Morberg .

HH 🙂

MonicaLagerquist
2/12/19, 8:29 PM
#9

Nej inte Per Morberg.Tycker han känns så obehaglig

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: