Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 724 ggr
flocken
1/26/19, 6:34 AM

Tips på nyttigt snacks

Har sen några veckor tillbaka slutat med godis och läsk. Inte för vikt nedgång utan för att jag kom in i en period där jag åt godis varje dag. Behövde ändras. Har inga problem med att vara utan det. Men saknar något att ta på kvällen. Provar mig fram men har ännu inte hittat något jag gillar. Chips, ostbågar är inget för mig. Allergisk mot nötter /mandel /apelsin. Har inga problem med att baka och göra något själv. Morötter med dipp är en höjdare Några tips?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Honestyisdead
1/26/19, 7:28 AM
#1

Torkat kött. Räkor.

Fransu
1/26/19, 8:18 AM
#2

Majskakor tycker jag är väldigt gott.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
1/26/19, 8:25 AM
#3

Torkat kött vore något för mig. Men i mitt lilla samhälle finns det nog inte. Majskakor kan vara värt att prova. Ska handla idag o gå igenom alla udda hyllor man annars inte är vid

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
1/26/19, 8:44 AM
#4

#3 Jag har köpt torkat kött på ICA i lilla Gamleby så säkert kan du hitta.

Honestyisdead
1/26/19, 11:24 AM
#5

#3 Billigast att göra själv.

Surpan
1/28/19, 11:32 AM
#6

Fröknäcke med havssalt och så lite färskost på.. Mums!
Ost och kex.
En smörgås.
Varma koppen.
Ölkorv.

/Surpan

Annons:
Caeli
1/28/19, 8:53 PM
#7

Frukt - äpple, päron, kiwi. Färsk ananas. Eller tärna till en fruktsallad och ät med lite kvarg.

flocken
1/29/19, 5:25 AM
#8

Tack för alla tips 😃

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mooniq
1/29/19, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Torkat kött - sök recept Beef jerky - lätt att göra själv och jättegott

Risenta har rostade saltade solroskärnor - ungefär som jordnötter men nyttigare

Jag brukar ibland göra gurksnittar.  ½cm tjocka gurkskivor med god topping, tex räkröra, salamibit,  ost, creme fraiche med 1 pressad vitlök och topad med röd stenbitsrom. Eller valfri röra - tänk smörgåssnittar. 

mörk ischoklad - den mörkaste chokladen du kan hitta, 100 gram smält ihop med 200 gram kallpressad kokosfett (med smak & doft). Ev mosa färska hallon eller/och 1 msk lakritspulver (kung Markatta) i smeten - häll i isbitsbrickan, frys 1 timme. knacka ur i en skål - mäktiga och goda, man är nöjd med 1-2 bitar. Kokossmaken gör att chokladen upplevs som sötare än vad den är.  Jättegott till kaffet.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: