Annons:
Etiketterrådtips
Läst 641 ggr
tlover
1/1/19, 11:40 AM

Tips på mat i en wonderbag?

Någon annan som har en wonderbag eller kanske en crockpot? Jag fick ju en wonderbag i julklapp så jag letar efter de godaste, gärna vegetariska rätterna. Gärna sådana som är enkla att fixa "kolhydraterna" till då jag har 10 min att göra middag på under vardagar (glutenfritt)

l'm back

Annons:
tlover
1/13/19, 6:20 PM
#1

Hittills har jag testat att göra en alkoholfri blåbärsglögg (från recepthäftet så det finns säkert på deras hemsida), kyckling buljong, pastasås med billiga kantbitar och en kycklinggryta. Det enda som inte var superbra var väl pastasåsen men det var mer för ingredienserna och blåbärsglöggen ansåg endel vara för sur men då var den helt osötad

l'm back

Tant Grön
1/16/19, 10:38 AM
#2

Har ingen sån, men det är roligt att läsa om dina erfarenheter. 🙂
När jag kokar ris så brukar jag bara koka en stund, sen lägger jag på två tjocka grytlappar och stänger av plattan. För många år sedan hade jag en egengjord isolerad låda som maten kokade färdigt i. Blev mest potatis och ris.

DesK
1/16/19, 12:10 PM
#3

Jag har gjort pastasås på köttfärs och grönsaker och även pastasås på vegofärs, båda blir jättebra. Soppor av många slag blir superbra, likaså grytor. En annan sak som jag gör då och då är att koka diverse torra blötlagda baljväxter, det är smidigt och bra, för krävs ju ingen passning.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

tlover
2/4/19, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Gjorde en supergod linsgryta med saffran och russin idag som jag tror jag måste knåpa ut receptet på (jag lagar ju bara mat utan recept). Vegansk var den också

l'm back

Upp till toppen
Annons: