Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1254 ggr
MonicaLagerquist
2018-12-26 13:42

Nyårsmeny

Vad har ni planerat att äta på nyårsafton?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Svanfoten
2018-12-26 15:07
#1

För mig blir det lite lax och lite potatissallad. Sedan på kvällen blir det givetvis lite champagne :-)

Vad ska du själv äta Monica?

MonicaLagerquist
2018-12-26 15:10
#2

Vi ska äta plankstek.Mannen och sonen vill ha pommes, själv vill jag nog har palsternackspure.

Isvatten att dricka för mig Mannen och sonen dricker nog något rött.

Förrätt vet jag ännu inte, till  efterätt blir det nog hemgjord glass av något slag.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
2018-12-26 15:18
#3

Förrätt: egengjord toast skagen Middag: grillad nötytterfile , potatisfondant, sallad Efterrätt: mjölkchokladmousse

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

oh-la
2018-12-27 15:43
#4

I år är vi bara ansvariga för vin, bubbel och öl, så vi har inte en aning om vad det blir mer än det vi behöver för att kunna välja vi sorter. Någon champagne blir det, och då som ä fördrink eller till förrätten, inte till 12-slaget. För mig blir det något alkoholfritt då jag är gravid, troligtvis någon öl. Det är det jag tycker är godast alkoholfritt :) ska bli väldigt spännande att se vad som bjuds :)

MonicaLagerquist
2018-12-31 09:51
#5

Nu har jag förberätt förrätten.

Det blir kall nudelsallad med räkor.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-12-31 16:16
#6

Nu har jag sent om sider bestämt va vi ska ha till efterätt.

Det blir hemgjord glass under marängtäcke

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
JazzBass
2018-12-31 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Först idag blev det bestämt på detaljnivå. Lammracks (eko & närproducerat av bekant) åt mig och lax åt frun å barnen. Grönsaksrisotto, ugnsrostad brysselkål & broccoli med gruyere och citronzest, samt en sallad med diverse skott, körsbärstomat, gurka och päron. Till efterrätt vanlig vaniljglass med päron och karamellsås på egen dulche de leche. Syndigt gott! Racksen och laxen körde jag sous vide i 54 grader (medium rare / medium well). Brände yta på racksen i stekpanna, fisken fick vara som den var. Racksen blev nåt otroligt goda, aldrig gjort såna förut men det var absolut inte sista gången! Supermöra och saftiga, mer perfekta än jag kunnat föreställa mig. Kryddade med rökt salt, svartpeppar, rosmarin och lökpulver.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: