Annons:
Etiketterrådtips
Läst 412 ggr
[0123]
12/11/18, 7:06 PM

Frosta frysen

Dropp, Dropp, dropp. Passa på o lägg allt krubb på balkongen elr nåt nu när minusgraderna kommer så att all is inte tar upp plats ^^

Annons:
JazzBass
12/12/18, 1:05 PM
#1

Jag väntar nog tills det är minst -10°C ute, men det måste absolut göras  i vinter igen.

Förra frysen gick sönder förra vintern då vi många år innan varit alltför lata med avfrostningen. Den gick väl slutligen så hårt p.g.a. all is så att när den väl fick vila vid avfrostningen så vaknade den aldrig till liv igen. Så vi ska undvika göra samma fel i fortsättningen.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Carmarino
12/12/18, 3:09 PM
#2

Har en självavfrostande frys. Det är det bästa beslut jag tagit när det gäller inköp av vitvaror. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/12/18, 3:13 PM
#3

#1 Det tar ofta mer än ett dygn att tina djupfrysta varor i kylskåpet. Om du packar ihop allt du har i frysen, med de mest känsliga varorna innerst (mellan de övriga), och ställer dem på balkongen, eller någon annan lämplig plats utomhus, så kommer du att hinna frosta av frysen utan problem även om det inte är minusgrader.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JazzBass
12/12/18, 3:30 PM
#4

#2 - Det skulle vi gärna ha skaffat, men ekonomin sade stopp, speciellt då vi ville byta kyl på samma gång. Så när vi hittade begagnad kyl och frys till bra pris slog vi till på det. 

#3 - Ja, jag har transporterat en kylväska i frigolit full med frysta bär en het sommardag i över 7 timmar i bilens baklucka utan att de tinade. Men det underlättar förstås vid avfrostning om det är rejält kallt, och det brukar det vara under åtminstone nån månad här uppe i januari-mars. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: