Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 660 ggr
tlover
2018-12-10 10:54

Har du börjat planera julmaten?

Har du börjat planera julmaten? Om ja, vad blir det? Om nej, när gör du det? Eller är det kanske inte du som planerar julmaten?

l'm back

Annons:
tlover
2018-12-10 10:55
#1

Jag ska planera i helgen då min mamma kommer men tänkte klura ut lite innan

l'm back

Leifsdotra
2018-12-10 11:10
#2

Jag har köpt lite till och med, sånt som har lång hållbarhet. Sen har vi gjort lammkorv och ska förbereda för rökning av lammfioler till helgen. Har en bit lax som ska rökas också. Det blir ev någon älgkorv också om vi hinner med. Ska göra köttbullar på älgfärs som vanligt, med kryddpeppar🙂

Utöver det så blir det sillar, gravad lax, sylta, rödbetssallad, Jansson och skinka. Har jag glömt nåt nu?

tlover
2018-12-10 11:45
#3

#2 det beror ju på vad man vill ha. På vårt julbord brukar det alltid finnas terökt tofu och fallafel tex 😊

l'm back

Tant Grön
2018-12-10 11:47
#4

I år tänker jag förbereda en del som går att frysa, som kålrotslåda m.m. Tänkte börja planera till helgen. Förra julen var väldigt stressig med maten och så skall det inte bli i år.

MonicaLagerquist
2018-12-10 15:44
#5

I skallen har jag börjat att planera.Planen är att köpa köttfärs på fredag och sen göra köttbullar i helgen.

Stolt ägare till fem La permer

Amandla
2018-12-14 12:05
#6

Nja, det är inte så mycket som behöver göras, griljera färdigkokt skinka, göra köttbullar, koka ägg och potatis, göra en potatisgratäng och förstås majonnäs (till ägghalvorna) . Varmrökt lax köper vi färdig, precis som prinskorvar och räkor. Mamma gör janssons och lägger in sillen. Det jag planerar mest är godisbordet 😛och så kanske jag slår till och fixar revbensspjäll, om jag bara hittar ett bra recept med rejält med smak. Inget mesande här inte…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Gronstedt
2018-12-14 12:07
#7

Eftersom vi satsar på vilt och lokalt så har jag köpt en hel del redan - man får passa på på REKO-utlämningar och julmarknader om man inte vill åka runt till alla små gårdsbutiker.

Upp till toppen
Annons: