Annons:
Etikettmatprat
Läst 491 ggr
Tant Grön
11/27/18, 6:27 PM

Dina tokigaste mat/bak-idéer

Är ni kreativa i köket och har gjort något tokigt- annorlunda, som kanske blev gott eller oätligt?
Mitt senaste experiment som blev misslyckat var morotsbiffar. Hade hört man kunde ha i grötris, men hade inget. Tog istället risgrynsgröt från en köpt "korv". Tänkte att det skulle bli saftigt och gott. I stället fastnade det i pannan. Men smakade ganska bra.
Nu har jag en idé att göra äggfria muffins och ha i Oatleys vaniljvisp  i stället. Vad tror ni om det?

Annons:
tlover
11/27/18, 7:33 PM
#1

Tja, jag hittar ofta på nya sätt att ha te i matlagning och det är nog enligt många tokigt 😊

l'm back

MonicaLagerquist
11/27/18, 7:40 PM
#2

När ungarna var små bakade vi blå sockerkaka.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
11/27/18, 7:46 PM
#3

En annan sak vi gjorde ett par gånger när ungarna var små-Vi åt en hel måltid av bara godis.Chips istället för potatis osv.

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
11/27/18, 8:17 PM
#4

#3 Det måste ju ungarna ha gillat.  🙂

Hade i pepparmyntsolja och grön karamellfärg i en sockerkaka en gång. Det blev ingen hit.

MonicaLagerquist
11/27/18, 8:27 PM
#5

#4 Tandkrämssockerkaka?

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
11/27/18, 9:47 PM
#6

#5 Smakade inte själv på den. Gjorde den när jag var ung och fortfarande bodde hemma. När den var klar gick jag ut. Under tiden kom min pappa hem med en granne. Han skulle bjuda på kaffe och skar upp kakan, som såg jättefin ut. Grannen smakade först och grimaserade lite, men kunde inte med att säga något. Min pappa smakade och kakan smakade vidrigt. Min pappa skämdes jättemycket. Han trodde att det var min mamma som bakat den.

Annons:
MonicaLagerquist
11/28/18, 7:04 AM
#7

#6 😂

Stolt ägare till fem La permer

Eda
12/2/18, 6:51 PM
#8

Den hemskaste maten jag lagat var ett mycket fint oxkött kokt i rödvin med kanel, som jag tänkt bjuda mina väninnor på. Enligt receptet skulle kanelen ge extra piff på köttet och det kanske det hade gjort om det hade stått rätt i receptet. Nu stod kanelen angiven i dl och inte med teskedsmått. Dagen efteråt stod det i tidningen jag fått receptet ifrån att de hade skrivit fel, men det var så dags då. Resultatet blev att rödvinssåsen blev seg av all kanelen och att köttet inte blev ätbart trots att vi försökte skölja av biffarna.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: