Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 828 ggr
tlover
11/26/18, 5:11 PM

Är pannkakor förrätt, huvudrätt eller efterrätt?

Själv har jag vuxit upp med att pannkakor (med sylt) är huvudrätt men jag märker på nätet att många äter det som förrätt el efterrätt istället.

Hur gör du?

l'm back

Annons:
Travis D
11/26/18, 5:12 PM
#1

Äter inte pannkakor men när jag gör det så är dom oftast lunch 🙂

tlover
11/26/18, 5:12 PM
#2

#1 Så huvudrätt?

l'm back

Garm
11/26/18, 5:13 PM
#3

Har också vuxit upp med pannkakor som huvudrätt.

Travis D
11/26/18, 5:13 PM
#4

#2 antar att det räknas som det, valde jag äter aldrig pannkakor då jag inte ätit det på flera år vad jag kan komma ihåg, tycker inte dom är så goda 😃

MonicaLagerquist
11/26/18, 5:16 PM
#5

När ungarna var små åt vi det ofta som huvudrätt.

Men jag tycker inte att man håller sig mätt på dem så numera äter vi det som förrätt eller efterätt

Stolt ägare till fem La permer

Calcifer
11/26/18, 5:22 PM
#6

Jag hatar pannkakor, men vi åt dem som en enklare lunch som barn om vi hade en mer ordentlig middag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Tant Grön
11/26/18, 5:32 PM
#7

Vi åt det som kvällsmat när jag var barn. Nu blir det mer som ett mellanmål, fast jag äter det nästan aldrig nu.

Dimocarpus
11/26/18, 5:36 PM
#8

Jag är uppvuxen med pannkaka som efterrätt då och då. Men äter aldrig som vuxen.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Thotis90
11/26/18, 5:41 PM
#9

Vi brukade äta pannkakor som middag eller kvällsmat när jag växte upp. Dock så tycker jag att det är mer en frukost, om ens det.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Scorpio97
11/26/18, 5:46 PM
#10

Vi har alltid ätit det som huvudrätt (som lunch i skolan eller som middag hemma). Med sylt, socker, sirap och/eller grädde. Någon enstaka gång tror jag vi åt det som efterrätt med glass eller liknande. 

Numera äter jag det inte alls :)


//Jessie

JazzBass
11/26/18, 5:47 PM
#11

Röstade efterrätt. I min värld är en huvudrätt en salt måltid (eng. savory) avsedd att ge mättnad och näring, och pannkakor/plättar med sylt skulle jag inte säga passar in så bra i den definitionen. Visst kan man äta plättar med sylt som enda rätt, och det gör vi ibland, men det gör det inte till en huvudrätt ändå tycker jag. Det är snarare nåt mellanting, ett ”treat” som man äter för att man är sugen på nåt gott. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Lussan20
11/26/18, 5:59 PM
#12

Som efterrätt till soppa, så har det alltid varit här. Ärtsoppa och pannkaka en klassiker. Om de är huvudrätt så gör jag dem med bacon i stekpannan , riven vitkål och lingon till. Det är gott. Som förrätt är det crêpes, med stuvade champinjoner eller räkstuvning. Man kan variera i det oändliga om man tål mjölmat…Mvh/WL🌺

Lona
11/26/18, 6:08 PM
#13

Pannkakor är ju ALLT! Frukost, brunch, lunch, middag, förrätt, huvudrätt, efterrätt, kvällsmat… 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
DesK
11/26/18, 6:21 PM
#14

Pannkakor med sylt är på sin höjd efterrätt, aldrig mat. Så näringsfattigt och sockerrikt är ingenting annat än skräpmat.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

tlover
11/26/18, 6:36 PM
#15

#14 många tycker däremot att tex hamburgare är mat

l'm back

MonicaLagerquist
11/26/18, 7:46 PM
#16

#15 Hamburgare är nödmat.

Stolt ägare till fem La permer

vendelay
11/26/18, 10:16 PM
#17

#13 exakt min åsikt! Jag kan äta det när och hur som helst😍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Surpan
11/27/18, 11:47 AM
#18

Jag äter inte pannkakor, främst för att jag inte tycker om det men även för att jag inte anser att det är mat. De flesta i min närhet kan äta pannkakor, ostkaka, risgrynsgröt eller liknande som en lättare lunch men för mig är det mer fika/mellanmål/frukost. Jag vill ha lite mer ordentlig mat, även om det bara är en soppa eller sallad.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: