Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 994 ggr
vendelay
11/19/18, 9:51 PM

Matbibel - Det veganska köket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Mattias Kristiansson (grundare och chefsredaktör för VEGO) har nyligen släppt ytterligare en kokbok, men denna gång med 1700 recept! Kokboken heter Det veganska köket och här är min egen lilla recension:

Denna kokbok är perfekt till alla. Det går igenom alla grunder, allt ifrån vilka redskap som är bra att ha i köket till vilka näringsämnen som är viktiga att ha koll på till hur olika tillagningsmetoder funkar till ersättningsguider till… ALLT en nybörjare behöver finns med! För den som är mer experienced finns precis lika mycket info, recept på allt från cashewyoghurt till bordsmargarin till färskost till pumpafondue. Och det var bara de första kapitlen… Vad sägs om en kall ärtsoppa med champagne? Eller piroger med sötpotatis och tandoori? Eller seitanrullader? Dessutom finns mängder av recept på såser, röror, kryddblandningar och marinader. Och recept på tofu, tempeh, seitan, raw food, ett kapitel om frukost och ett om julmat och ett om desserter.

Som om det inte vore nog med 1700 recept finns det dessutom så vackra bilder och guider för olika råvaror, och en mängd förslag på olika menyer.

Jag är otroligt imponerad och rekommenderar alla att köpa boken, oavsett vart ni är i er matlagningsresa. Den passar verkligen alla!

I bildspelet ser ni några av de recept jag testat hittills. Pasta carbonara, chocolate chip cookies och jordnötssås. Riktigt, riktigt, riktigt bra kokbok!

Den finns att köpa hos:
Adlibris
Bokus

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
DesK
11/19/18, 9:55 PM
#1

Detta är årets julklapp, kommer att ge den till båda mina döttrar och en god vän 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

vendelay
11/19/18, 10:00 PM
#2

#1 Vad kul! Min mamma ska få den av mig, signerad av Mattias dessutom 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

DesK
11/19/18, 10:18 PM
#3

Jag har haft äran att samtala med Mattias, tillsammans med min yngsta dotter,  på bokmässan i Gbg, för några år sedan och vill gynna honom och hans fina arbete. Så ska fråga om jag kan få köpa ett signerat exemplar till min yngsta dotter, som är vegan 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

vendelay
11/19/18, 10:55 PM
#4

Han är så himla gullig alltså! Jag har faktiskt ätit brunch hemma hos honom och Jonas en gång 😃 (ja, jag skryter om detta så fort jag får möjlighet)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

DesK
11/19/18, 11:17 PM
#5

Vendelay, nu blir jag ju avis på dig! 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

vendelay
11/20/18, 11:38 AM
#6

Hehe 😁

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: