Annons:
Etikettmatprat
Läst 485 ggr
MonicaLagerquist
2018-11-18 18:04

Har du färdiglagad mat i frysen?

Har ni portionsförpackad färdiglagad mat i frysen?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
DesK
2018-11-18 18:08
#1

Ja det har jag, fryser alltid ned resterna, när det blir sådana 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

tlover
2018-11-18 18:13
#2

Nej det är sällan. Ofta så äts rester dagen efter

l'm back

Spectabile
2018-11-18 18:16
#3

Japp, det finns alltid en del färdiglagad mat i frysen. Tycker det är jättebra att ta till ibland av olika orsaker

Lillyrod
2018-11-18 18:22
#4

För det mesta finns det burkar från storkok i frysen. Även rester hamnar där om jag inte lämnar dem till min mamma : )

Carmarino
2018-11-18 18:35
#5

Ja, för det mesta. Lagar alltid extra portioner så att jag har i frysen när jag inte hinner/orkar laga mat.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2018-11-18 19:25
#6

Brukar också laga lite extra. Så smidigt att bara värma när man inte har lust eller tid att laga mat. Har alltid några olika färdigrätter i frysen.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-11-18 20:22
#7

Soppor har jag alltid i frysen. Köttsoppa och ärtsoppa blir så mycket bättre om man gör storkok.

Sen gör jag kålpudding i storform och fryser in,

Visst kan man laga ny mat och äta rester dagen efter men när man har mycket omkring sig är det skönt att kunna ta fram något färdiglagat från frysen.

Stolt ägare till fem La permer

Scorpio97
2018-11-18 23:41
#8

Nej, jag tycker inte rester/återuppvärmd mat smakar bra (speciellt inte efter att ha varit fryst). Jag lagar hellre mat varje dag så jag får det nylagat :)


//Jessie

JazzBass
2018-11-19 08:49
#9

Ja, jag har en julkryddad gryta på rökt oxbringa som jag gjorde till julafton i fjol, helt i onödan. Det att jag inte plockat fram den på hela året berättar väl nåt om hur pigg jag är på färdiglagad mat från frysen… 😛

Det har dock hänt under året att jag fryst in några påsar köttfärssås som frun sedan har kunnat plocka fram som mat till barnen de dagar hon är hemma med dem eller om jag är borta.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Torparmor
2018-11-19 11:34
#10

Har alltid några hemlagade matportioner i frysen.  Äter inte gärna samma mat i flera dagar. Perfekt att ta fram när arbetsbördan är stor och kroppen värken vid dagens slut.

Jobbar också till och från enligt Jacob Wismars "Familjemetoden"


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Garm
2018-11-19 13:04
#11

Har sällan färdiglagad mat i frysen. Inte för att jag ogillar det, utan för att även storkok äts upp på ett par dagar (lunchlådor). Har inget emot att äta samma mat flera dagar i rad.

Russinlimpa
2018-11-20 17:34
#12

Vi har färdiga portioner i frysen ifall det någon dag inte blir rester över från middagen. Sambon behöver matlåda varje dag så brukar göra ett par storkok så det finns lite olika att välja på i frysen. Även vart bra nu när vi inte fått använda avloppet mer än på helgerna i några veckor. :)

Upp till toppen
Annons: