Annons:
Etikettmatprat
Läst 551 ggr
tlover
2018-11-15 13:47

Gillar du att strosa i mataffärer?

Jag har ju nyss flyttat och det innebär ju bland annat att hitta en ny butik att handla mat i.

Idag var vi på Ica Maxi och både jag och dottern sa "Wow" flera gånger.

Jag hade gärna gått och strosat där längre men det gick inte. 

Jag gillar att gå omkring i stora matbutiker eller sådana med annorlunda innehåll ("invandrarbutiker"). Hur är det med dig, gillar du sånt?

l'm back

Annons:
Tant Grön
2018-11-15 14:01
#1

Jo, brukar gå där alldeles för länge om det är en större affär. Och invandraraffärer, det är ju spännande att se vad dom har. Gillar att testa annorlunda saker. I Göteborg finns ju många spännande affärer.

Sindri
2018-11-15 14:02
#2

Det är alltid roligt att upptäcka nya butiker och då får det ta tid att "inventera" vad de har att erbjuda. Själva veckohandlingen går i raketfart däremot. Lista enligt affärens uppbyggnad och sen är det bara att plocka ner i kassarna och checka ut.
Ibland blir det förstås tillfälle till trevlig pratstund med någon anställd, då får det ta sin tid.

sp0ngeb0b
2018-11-15 14:22
#3

Ja! Det tycker jag är roligt. Inte alltid förstås, men om jag har mycket tid och inte är hungrig/trött/grinig. Min lokala stora matbutik är superbra och speciellt deras frukt- och gröntavdelning, så jag älskar att gå runt och välja grönsaker liiite för länge. Hehe.

Maria
2018-11-15 14:45
#4

Jag gillar inte att strosa på ICA t.ex men på Orientlivs här i Göteborg kan jag gå länge😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NatasjaHemby
2018-11-15 15:05
#5

Jag gillar verkligen att handla mat och strosar gärna runt i mataffären länge, oavsett om det är en vanlig Willys eller t.ex. en liten asiatisk specialbutik. Ser helt klart veckohandlingen som ett nöje värt att ta tid från en av mina lediga dagar. Tvärtemot att shoppa t.ex. kläder eller smink som jag verkligen bara gör när jag "måste" 😃

SE*Simbelmynes

Åsa S
2018-11-15 16:07
#6

Ja jättekul gå runt och titta om det är en matbutik med lite annat utbud. Favoriten är matvärlden i veddesta lika stort som willys som ligger bredvid men med mat från hela världen även bakverk i eget bageri från hela världen har de. De har dock även standard svensk utbudet med.

Annons:
Garm
2018-11-15 17:03
#7

Kan tycka det är roligt att strosa runt i matbutiker, särskilt de östasiatiska butikerna. Saigon Food här i Göteborg är riktigt kul att strosa i, även om jag varit där flertalet gånger. Hittar något spännande varje gång jag är där.

Upp till toppen
Annons: