Annons:
Etikettmatprat
Läst 674 ggr
MonicaLagerquist
11/13/18, 7:05 PM

Hur ofta handlar du mat?

Hur ofta handlar du mat?
Har du lista och följer den?

Tänker du ut i förväg vad du ska äta framöver och handlar till det?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
tlover
11/13/18, 7:06 PM
#1

Ca 1 gång i veckan med ev nån extratur
Oftast har jag lista och jag brukar försöka hålla matlista

l'm back

emeliiiiieee
11/13/18, 7:06 PM
#2

Ca 1 gång i veckan. Har tänkt ut innan vad som ska handlas och vad vi ska äta så har en lista jag följer. Bestämmer en veckas mat.

Tant Grön
11/13/18, 7:12 PM
#3

Ca 2 gånger i veckan, ibland småhandlar jag också. Vet ungefär vad jag skall ha, skriver sällan någon lista, utan jag kommer ihåg ändå.

Soligajag1
11/13/18, 7:15 PM
#4

1 ggn/ storhandlar jag , skriver lista . 

Sen färskvaror som mjölk , fil mm får jag handla igen, 

ca 1 ggn/ vecka .

HH 🙂

Fridaaaa
11/13/18, 7:24 PM
#5

Veckohandlar :) Varje måndag
Vi har lista vi går efter

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stallmima
11/13/18, 7:33 PM
#6

Hur ofta handlar du mat?

1-2 gånger i veckan

Har du lista och följer den?

Har lista men kan hitta saker i affären som jag köper

Tänker du ut i förväg vad du ska äta framöver och handlar till det?

Brukar gå igenom apparna och se vad som erbjuds på extrapris, har recept som jag går efter och lagar

Annons:
Spectabile
11/13/18, 7:45 PM
#7

En gång/vecka + att vi kompletterar med kött från vår lokala butik som har manuell kött o charkdisk. Så snart någon basvara håller på att ta slut så skrivs det upp på en lapp, därmed finns det alltid hemma

Scorpio97
11/13/18, 8:02 PM
#8

2-4 gånger i veckan. Ett större inköp baserat på veckans erbjudanden sen övrigt löpande under veckan. Skriver lista på rea-varor samt när någon basvara tar slut. Resten handlas utan lista. Gör en grov veckoplanering baserat på vad jag har hemma och vad som är billigt den veckan, men bestämmer oftast inte exakt vad jag ska äta förrän dagen före eller så.


//Jessie

MonicaLagerquist
11/13/18, 9:45 PM
#9

Vi handlar en gång i veckan till oss själva. Sen handlar jag till svärmor när hon saknar något.

Stolt ägare till fem La permer

DesK
11/14/18, 9:20 AM
#10

Jag handlar ofta, men storhandlar ca en gång i månaden. Detta beror på att mina killar ofta tar hem kompisar som inte har någonstans att sova och inte heller har fått ett mål mat. Dessa ungdomar får sova här och de får ett varmt mål mat.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tant Grön
11/14/18, 9:30 AM
#11

#10 Så fint gjort. 🌺

Garm
11/14/18, 11:05 AM
#12

Handlar 1-2 gånger i veckan och har lista som vi håller oss till. Skriver matlista varje vecka och handlar efter den.

Intehärutandär
11/14/18, 3:28 PM
#13

Vi har matschema för 4-5 v i stöten. Skriven inköpslista efter den och handlar 1 gång i månaden i regel. Kan blir någon gång till om det är rea på något vi brukar äta.

Annons:
Namiko
11/16/18, 4:21 PM
#14

Jag handlar när mina grönsaker är slut, vilket brukar ta 7-10 dagar, ibland längre. Jag försöker att undvika småhandlingar om det inte handlar om 1-2 småsaker som jag behöver för en specifik rätt.

Jag skriver ingen lista och planerar inte heller vad jag ska äta, utan jag utgår från vad jag är sugen på när jag är i affären och handlar efter det. Är jag inte sugen på något specifikt så köper jag det jag använder mest. Jag känner inget behov av att planera maträtter då jag oftast improviserar maten och helt enkelt använder det som finns hemma.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: