Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 427 ggr
Tant Grön
2018-11-12 08:56

Mer vegetariskt

Undrar om ni äter mer vegetariskt nu än för några år sedan? Tänker på klimatförändringen och alla rapporter som kommer.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-11-12 10:08
#1

JA det gör vi. Oftast en grönsakssoppa till lunch vinterhalvåret. Sommartid blir det sallad till lunch.

Stolt ägare till fem La permer

Scorpio97
2018-11-12 11:13
#2

Nej, jag äter vegetariskt lika sällan nu som för några år sedan.


//Jessie

JazzBass
2018-11-12 11:49
#3

Nej. Men jag väljer själv allt oftare ekologiskt kött, eftersom jag anser att ekologisk köttdjursuppfödning är en viktig kugghjul i en hållbar livsmedelsproduktion sett till helheten. Jag tror inte det finns nån hållbar produktion av vegetabilier utan närvaro av djur, och vice versa. Ser man på naturen som alltid klarat sig själv utan människans inverkan så är djurliv och växtliv i stabil harmoni med varandra. Ingendera klarar sig utan den andra. Näringsvärdet i både grödor och animalier är som bäst då de producerats i linje med naturens lagar utan att stressas fram, och många (mig inkluderad) anser att smakerna är som bäst också i det fallet, samtidigt som de förstås är hållbart och etiskt producerade. (Om de ens "producerats" - tänker på sånt som fått växa vilt).

Största delen av det icke-ekologiska kött som jag köper är sånt med kort datum som säljs till rabatterat pris. Det är trots allt klart bättre att använda upp det än att det slängs till ingen nytta.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Intehärutandär
2018-11-12 18:26
#4

Nej, varit vegetarian i 32 år. Så jag äter likadant. Skillnaden är att det finns fler färdigrätter numer om man är trött eller på resande fot.

vendelay
2018-11-12 18:30
#5

Det kan en lugnt säga, för tre år sedan åt jag kött till majoriteten av måltiderna och absolut ägg och mejerier till alla måltider. Idag är jag vegan 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

DesK
2018-11-12 18:56
#6

Jag har alltid tyckt om att äta vegetariskt, men det har gått i vågor hur ofta jag har ätit vego. Numera äter jag mer veganskt än blandkost. Så jag äter allt mer vego nu, ja 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: