Annons:
Etikettersopporsåser
Läst 940 ggr
MonicaLagerquist
10/31/18, 8:20 AM

Påssåser hiss eller diss?

Hur står det till i erat köksskåp finns det pås-såser där?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Åsa S
10/31/18, 8:26 AM
#1

Nej ingen påssås det enda jag kan tänka mig att använda är vanlijsås på pulver, annan såspulver typ brunsås, bernaissås  o dyl tror inte jag att jag har använt sen 90-talet

Wony
10/31/18, 8:26 AM
#2

Massor. Det är flera som är jättegoda och dessutom praktiskt om man inte orkar komma på någon egen sås. Snabbt och smidigt.

Tant Grön
10/31/18, 8:29 AM
#3

Nej, egna såser är enormt mycket godare och går ungefär lika snabbt att svänga ihop.

Mooniq
10/31/18, 8:35 AM
#4

Nope, inga kemikaler i mitt kök om jag kan undvika det.  Jag sorterar även ut annat med smakförstärkare som kryddor, buljonger och färdiglagad asiatisk mat där E 620 - 630 ingår. kallas även jästextrat, naturlig jäst och glutamat eller MSG.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Garm
10/31/18, 9:03 AM
#5

Påssåser blir det extreeeemt sällan, gör helst själv. Det blir då enklare såser, eftersom jag inte är någon hejare på det, men det blir ändå godare än påssås.

oh-la
10/31/18, 9:10 AM
#6

Nepp, har inte ägt en påssås i mitt liv. Eller ja, räknas dippsås så har jag köpt det flera gånger, men varma pulversåser kommer inte in i köket.

Annons:
Maria
10/31/18, 9:15 AM
#7

Nej absolut inga påssåser hos oss.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
10/31/18, 9:23 AM
#8

Föruthade vi det mycket, men inte numera. Står en fisksås det är allt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
10/31/18, 9:28 AM
#9

När ungarna var små för ca 20 år sen hade vi bes sås på påse,

Men nu är det egengjorda såser som gäller.

Stolt ägare till fem La permer

wildfire
10/31/18, 9:50 AM
#10

Nej inga såser på påse. Det är  så lätt snabbt och enkelt att göra sina egna .

tlover
10/31/18, 10:11 AM
#11

Nej definitivt inte, men då tvivlar jag att jag tål dom

l'm back

JazzBass
10/31/18, 12:57 PM
#12

Mina föräldrar använde mycket såna under min uppväxt och gör det fortfarande ganska ofta. Synd, då det ju egentligen är väldigt enkelt att göra egna och blir oftast väldigt mycket godare.  Som jag nämnde i tråden om kryddblandningar så har jag aldrig och kommer aldrig släppa in några påssåser i mitt kök. De brukar dessutom vara fullproppade av härdade fetter, allsköns tillsatsämnen, smakförstärkare och andra onödiga otrevligheter… 🤢

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Scorpio97
10/31/18, 4:56 PM
#13

Nepp. Enda såsen jag gillar är pepparsås och då ska det vara hemmagjord :)


//Jessie

Annons:
Upp till toppen
Annons: