Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 850 ggr
vendelay
2018-10-02 22:30

Vegme gör färdiga veganska & glutenfria matlådor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ca lyckligast i hela världen - >Vegme< har nämligen släppt tre veganska och glutenfria färdiga kylda matlådor! Smakerna är: Vegobullar med potatismos, thaigryta samt pasta bolognese.

Ni kan läsa mer om >Vegomagasinets hemsida<

Jag har smakat alla tre och den godaste, enligt mig, är thaigrytan. Den är otroligt smakrik men inte stark. Den smakar ärligt talat som en gryta från vilket liten thaihak som helst, smakar verkligen inte som en färdig matlådeprodukt. Vegobullarna kommer på andra plats, deras bullar är tipptopp och moset smakar verkligen hemgjort potatismos och inte pulvermos (det är inte gjort på pulver). Pastan är god men inte alls lika wow som de andra två, den smakar mer som jag tänkte mig att färdigmat smakar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
DesK
2018-10-02 22:46
#1

Så himla roligt att det nu kommer bra färdiglagade alternativ för de av oss som inte kan, hinner, orkar laga maten från grunden 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

vendelay
2018-10-02 22:50
#2

#1 Ja, exakt! Min mamma blev besviken och sa "men jag kan ju göra dessa rätter själv?" och jag fick försöka förklara att det ju inte är hon som är målgruppen utan såna som jag som helst bara vill köpa en färdigrätt och slänga in i micron 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: