Annons:
Etiketterrådtips
Läst 414 ggr
HopeForTheo
2018-09-19 23:41

Snabbt, färdigt & mättande frukost?

Hej! Jag är väldigt, väldigt dålig på att äta, jag jobbar hemifrån och min sambo jobbar som vanligt, 7-16. Mitt problem är att jag inte äter något när han är på jobbet, har ingen matlust och blir först hungrig när det börjar närma sig 16, och då väntar jag istället på att sambon kommer hem så vi kan äta middag. Så oftast slutar det med att jag endast äter en gång per dag, vilket inte är bra alls. Någon som har något tips på något som är färdigt, som man bara kan trycka i sig utan en massa bekymmer, som gör så att man faktiskt håller sig mätt tills sambon kommer hem? Har testat diverse måltids-bars men tycker inte dom håller i sig speciellt länge.

Annons:
Sindri
2018-09-20 00:39
#1

Det är inte farligt att äta bara en gång per dag, jag gör det ibland. En gång åt jag bara vid halv åtta på kvällen, och hade inga problem med det. Däremot är det viktigt vad du äter när du äter och att du inte är för hungrig, för då kan du överäta, och då mår i alla fall jag illa.

Du skriver att du inte blir hungrig förrän vid 16-tiden - är det då du äter bars? 
De innehåller ju mycket sockerarter och det får blodsockret att stiga, kroppen tillverkar insulin och sedan får du blodsockerfall som känns som hungerkänslor.

Varför inte ta en morot, lite vitkål eller ostbitar när du väl blir hungrig.
Alternativt har du kvar lite rester från gårdagens middag som du kan äta.

Är du inte hungrig på morgonen är det inget måste att äta frukost - jag gör det inte.

HopeForTheo
2018-09-20 02:47
#2