Annons:
Etikettmatprat
Läst 578 ggr
DesK
2018-09-18 19:31

Nu kan det bli tryck!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kan det bli tryck i maten här. Idag var jag på en trevlig visning av hydroponisk odling och fick med mig ett gäng spännande chilisar hem 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Herveaux
2018-09-18 19:34
#1

Mums! 🤤


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MonicaLagerquist
2018-09-18 19:43
#2

Jag är lite rädd för att torka chilisar.Min man gjorde det för ett par år sen och både jag och yngste sonen fick svårt att andas av de starka ångorna.

Stolt ägare till fem La permer

DesK
2018-09-18 19:49
#3

Monica, oj! Då får jag ställa torken ute på altanen eller under köksfläkten. Tack för att du talar om detta 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonicaLagerquist
2018-09-18 20:05
#4

#3 Jag skulle stalla den ute om så var möjligt

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
2018-09-18 20:10
#5

Härlig bild - tänk så många smaker, färger och former det finns av chillisar.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2018-09-18 20:41
#6

Wow vilka fina. De skrynkliga i mitten ser HETA ut haha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
2018-09-19 14:09
#7

#2 Det är inte bara med torkad chili man kan råka ut för andnöd. Mixade en gång ett par chilifrukter och när jag tog av locket på mixern så drabbades jag av våldsamma hostattacker och det var svårt att andas. Så om ni mixar chili, ta om möjligt av locket utomhus, eller håll mixern under fläkten om ni har det.

Härlig bild för övrigt. Lycka till med alla frukterna. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JazzBass
2018-09-19 15:19
#8

Häftigt! Jag skulle själv röka några av dem och torka. Har gjort ett par satser sådana och jag tycker de har en trevlig smak. 

När det gäller chili känner jag mig lite ynklig som alltid brukar ta bort kärnorna och - speciellt - ribborna inuti. Absolut största delen av hettan sitter ju där, och jag tycker den rena scoville-hettan brukar ta över alltför mycket redan vid små mängder av speciellt starkare chilisorter, med påföljden att de andra smakerna från både chilin och resten av ingredienserna kommer i skymundan. Tycker det är trevligare om man kan dosera hyfsat rejält utan att behöva vara rädd att det blir alltför starkt, inte minst med tanke på barnen. 🙂 Hur gör ni?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: