Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 1129 ggr
Honestyisdead
8/5/18, 9:45 PM

Kräftor

Någon som hittat goda kräftor som ni kan rekommendera i år?

Annons:
Honestyisdead
8/7/18, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Åt idag färska Svenska signalkräftor från Smålandskräftan ca 500g. Köpta på Lidl.

Köper dom varje år.

Perfekt sälta och smöriga i smaken. Riktigt goda.

Tyvärr var både kött och skal för mjukt så det blev små bitar av skal och köttet gick lätt sönder så det var massa pill. Det drog ner på betyget. Synd eftersom smaken var tipp topp.

Ger ändå en liten 4 av 5.

MonicaLagerquist
8/8/18, 12:29 PM
#2

#1 Vad kostar de?

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
8/8/18, 12:45 PM
#3

Såg dom på maxi idag för 159kr. Lidl var till min förvåning 10kr dyrare.

Lavine
8/12/18, 7:59 PM
#4

Jag köpte svenska signalkräftor från Hjälmaren, märket var Smålandskräftan. Det måste vara samma som du köpte, Hera. 

Det var längesen jag åt färska kräftor, men jag tyckte de var riktigt bra. Klorna var enormt köttrika och det klart godaste på kräftan.  Klorna var så mjuka att de var lätta att krossa med fingrarna.

Honestyisdead
8/12/18, 11:45 PM
#5

#4 Ja det låter som det är samma :)

vallhund
8/14/18, 2:47 PM
#6

Har tänkt prova dessa, bäst i test.

Frysta kräftor Kräftkungen special – Pandalus

Cirkapris: 139–169 kr/kg

Härkomst: Kina

https://mittkok.expressen.se/artikel/krafttest-har-ar-arets-godaste-kraftor-2/?sida=10

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Honestyisdead
8/14/18, 4:37 PM
#7

Det testet ger jag inte mycket för. Dom kallar klorna små på kräftorna vi två andra i tråden tycker är stora. Likaså tycker hälften att det var för mild smak medans jag som är saltoman tyckte smaken var perfekt.

Cireea
8/14/18, 7:21 PM
#8

Jag har testat flera av de frysta varianterna och tycker hittills att Ullmos Egyptiska Jumbokräftor är de bästa. Mycket smör, bra sälta och god smak. 😍 Har ätit säkert en 7-8 lådor av dessa hittills och alla har varit hur bra som helst. 

Är lite besviken på både Pandalus och Lobster i år faktiskt, dom sorterna jag testat därifrån har varit ganska meh. Pandalus har varit värst hittills med otroligt mjuka skal och väldigt tråkig smak, några smakade otroligt dyigt och förstörde upplevelsen ganska rejält. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sarafiaklara
8/21/18, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Av de frysta jag provat i år tycker jag de här har varit godast. Ska njutas av ikväll! De är lite taggiga men det gör inte mig nåt. Tror jag köpt de för runt en hundring i vår lilla Coop-butik.

Upp till toppen
Annons: