Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1003 ggr
MonicaLagerquist
8/5/18, 7:28 PM

Hotellfrukost hiss eller diss

Gillar du hotellfrukostar och vad äter du helst  då?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Avah
8/5/18, 7:30 PM
#1

Dom hotellen jag varit på har jag gillat maten

akvarium123
8/5/18, 7:44 PM
#2

Hotellfrukost älskar jag. 

Så skönt att ha en stor buffé med frukost som man bara får ta av. 

Kan tipsa om att man kan gå till hotellet som man har i närheten och äta av den även fast att man inte bor där. Dyrt men det tas igen med dessa bufféerna. Här hemma kostar den 125 kronor!

[Hayabusa]
8/5/18, 7:45 PM
#3

Det är tämligen ofta, enligt min mening, som en standard hotellfrukost i Sverige är blek. Den innehåller absolut inget som jag inte gör bättre hemma. Bröd, pålägg, kaffe etc är i regel av sämre/enklare kvalitet. Många hotell serverar en frukost som är direkt usel. 

Bästa frukosten avnjutes hemma, men visst finns det undantag.

starhawk
8/5/18, 8:01 PM
#4

Det som förvånar mig är att hotell inte kan löskoka ägg dom sätter fram en korg med forfarande varma halvråa ägg insvepta i en handduk efter ett tag är dom hårdkokta! På flyghotellet i närheten av Bergen kunde dom koka löskokta och ett ställe i Falköping, ena morgonen var dom löskokta nästa morgon var dom hårdkokta.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

tlover
8/5/18, 8:24 PM
#5

Inte diss direkt men inget att hurra för om man är specialkostare och inte kan äta det mesta

l'm back

JazzBass
8/5/18, 9:25 PM
#6

Älskar hotellfrukostar, åtminstone om de är mångsidiga. Scandic har jättebra frukostar tycker jag, aldrig blivit besviken än. Mycket ekologiskt också. Jag är allt annat än liten i maten (kan trycka i mig massor alltid då jag känner för det), så jag står mig lätt en hel dag på en brakfrukost på hotell. 🙂 Koka lagom löskokta ägg brukar de inte kunna på hotell men det är nog en utmaning i vilket storkök som helst tror jag.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Torparmor
8/5/18, 10:25 PM
#7

Ingen fan av hotellfrukostar, inte heller hotell egentligen, blev för många hotellnätter i jobbet. När vi får tid med några semesterdagar och handlar om någon natts övernattning blir det gärna B&B eller riktigt små personliga hotell.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Caeli
8/5/18, 10:30 PM
#8

De flesta hotellfrukostar som jag ätit har varit helt ok. Bäst fungerar det där man märker ut vad de olika alternativen är för något och vad de innehåller. Otroligt viktigt när man inte tål allt!

Åsa S
8/6/18, 10:45 PM
#9

Brukar sällan bo på hotell det närmaste jag brukar komma är när jag är på jobbets kursgård med tillhörande hotell då är det jättebra frukost, färskpressad juice, havregrynsgröt, våfflor, ägg, bacon, olika slags bröd och olika pålägg, små dessertskålar med olika slags yoghurt etc. Äter såklart havregrynsgröt så magen håller sig glad + lite yoghurt dessert, juice och bröd och kanske nått ägg

Upp till toppen
Annons: