Annons:
Etikettmatprat
Läst 901 ggr
MonicaLagerquist
7/30/18, 8:19 AM

Salt

Hur många sorters salt har du hemma?
Hur många av dem använder du regelbundet?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
tlover
7/30/18, 8:26 AM
#1

2 olika sorter (flingsalt och vanligt jodsalt) varav bara en används dagligen

l'm back

Farwuq
7/30/18, 8:54 AM
#2

Hos mig finns bara vanligt salt - vad jag nu vet.
Jag använder inte salt annat än i yttersta nödfall.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cragan
7/30/18, 8:56 AM
#3

3-4 vet inte om flingsaltet är slut eller ej

[rumelle]
7/30/18, 9:00 AM
#4

Seltin används mest vid matlagning. Sedan har jag himalayasalt och flingsalt med röksmak också. Finns även havssalt som jag brukar ha när jag sköljer näsan.

Kirnzy
7/30/18, 9:11 AM
#5

Vanligt bordssalt, flingsalt/havssalt, himalayasalt och örtsalt. Det vanliga och himalayalasaltet används dagligen och de andra någon gång i veckan.

JMW
7/30/18, 9:13 AM
#6

Vanligt salt som används väldigt sällan. Jag är ingen saltare precis.

Annons:
Fridaaaa
7/30/18, 9:20 AM
#7

Vanligt salt, det är allt :) 
Dock ingen saltare så används inte mycket

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

blåros
7/30/18, 9:27 AM
#8

Himalayasalt Vanligt salt med jod. Örtsalt Salt är så gott!!

Garm
7/30/18, 9:50 AM
#9

Vanligt salt, örtsalt och flingsalt med vitlök och chili. Använder inte så mycket salt, men det som används mest av de tre jag har är nog vanligt salt.

Maria
7/30/18, 9:54 AM
#10

Jag älskar ju salt och har vanligt jodsalt, flingsalt och Himalayasalt och ett annat gott specialsalt jag fått från sonen.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
7/30/18, 2:39 PM
#11

Jodsalt, flingsalt och mineralsalt. Äter ganska mycket salt, tycker det är väldigt gott. Nu på sommaren får jag dessutom blodtrycksfall om jag inte saltar extra :)


//Jessie

Milkshake
7/30/18, 4:38 PM
#12

Två, havssalt och seltin.

DesK
7/30/18, 6:22 PM
#13

Salt är nödvändigt för såväl oss människor som de flesta av våra husdjur. Nu i värmen dricker vi mycket Ayran, som vi alltid har salt i. Hemma har vi olika örtsalt, himalayasalt, flingsalt, kvarnsalt, havsalt och  vanligt jodsalt

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MonicaLagerquist
7/30/18, 8:08 PM
#14

Flingsalt

Salt med jod

salt utan jod

Vitlökssalt

Karljohanssvampssalt

Persiljesalt

Seltin

Chilisalt tre olika med olika stark chili

Stolt ägare till fem La permer

JazzBass
7/30/18, 10:33 PM
#15

Vanligt fint bordssalt med jod Fint och grovt havssalt Fint kallrökt havssalt (rökt själv med alträ) Ett annat halvgrovt rökt havssalt, köpt Hawaiian red salt, halvgrovt Seltin Flingsalt Herbamare örtsalt Eget örtsalt med libbsticka + egenrökt salt (fantastiskt gott!) Utöver salt så använder jag också massor av soja- och fisksås och en del buljongpulver eller -tärningar som ju innehåller så mycket salt att man sällan behöver salta skilt.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JazzBass
8/3/18, 7:53 AM
#16

Av de ovan nämnda sorterna använder jag extremt sällan de halvgrova saltsorterna (båda i glasburkar från Santa Maria), även om de i sig är goda. Glömmer bort dem bara och de har stått på hyllan i många år redan. Använder i princip aldrig Seltin heller, men det är för att jag tycker det smakar illa. Flingsalt används ibland. Det egenrökta saltet använder jag ofta t.ex. i majonnäs. Herbamare har jag ofta i sallader och milda såser och förstås går det åt en del vanligt bordssalt och havssalt också. Fint havssalt (utan jod) använder jag ofta till saltlake och grovt dito till fisk och kött som får torrsaltas innan tillredning.

Det sistnämnda saltet är nästan slut så det använder jag sparsamt, främst på ägg och tomatskivor.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: