Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 861 ggr
MonicaLagerquist
7/22/18, 6:53 AM

Bestick

Har ni olika bestick till olika mat,tillfällen?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
7/22/18, 7:12 AM
#1

Jag har vardagsbestick och så lite finare bestick när vi har gäster och så har vi pinnar av olika slag. Ett kit pinnar i rostfritt som min man köpte i Korea.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
7/22/18, 7:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi har köttbestick fin bestick och vardagsbestick samt bestick med blå skaft ute på båten.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
7/22/18, 11:01 AM
#3

Vi har bara en uppsättning bestick. Räcker bra.

Milkshake
7/22/18, 4:58 PM
#4

Har bara en uppsättning, vi behöver inte fler.

DesK
7/22/18, 10:23 PM
#5

Vi har vardagsbestick, grillbestick och ärvda silverbestick och alla används, ibland tillsammans, eftersom vi ganska ofta är många som äter här 🙂 När man har levt ett rätt långt liv, så hinner man samla på sig en del saker och här kommer de i alla fall till nytta 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonicaLagerquist
7/23/18, 6:51 AM
#6

#5 Vi är också ofta många. Vi har ju sex vuxna barn så om det bara är vi och ungarna med respektive så blir vi ju några stycken.😃

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
JazzBass
7/23/18, 5:11 PM
#7

Vi har en uppsättning vardagsbestick som även inkluderar mindre versioner av gafflarna, knivarna och matskedarna, plus en del annat smått och gott i samma serie. Vidare har vi en mindre uppsättning finbestick (inte speciellt lyxiga men kanske lite finare än de andra) som jag fått i present nån gång, och grillbestick. Räcker bra för oss. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Scorpio97
7/23/18, 9:45 PM
#8

Jag har bara vardagsbestick, knivarna är dock omaka från resten av besticken (kött-/grillknivar, föredrar sånna). Har två av varje bestick, haha. Bor ensam så det har hittills känts onödigt att köpa fler. Men skaffar jag finporslin och/eller hittar några bestick jag verkligen gillar kanske jag köper en ordentlig uppsättning

Mamma har också bara vardagsbestick men tre olika uppsättningar. Så det blir blandat när vi är många. Hon har dock finporslin och finglas, lite märkligt nu när jag tänker på det att hon inte skaffat finbestick också.


//Jessie

Honestyisdead
7/27/18, 10:18 AM
#9

Ett sett grill/köttbestick som jag aldrig använt samt blandade vardagsbestick från två olika sätt.

Upp till toppen
Annons: