Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 627 ggr
emeliiiiieee
7/15/18, 9:03 PM

Matmeny

Ska bjuda släkten på middag på tisdag när jag fyller år. Har inte den blekaste vad jag ska laga. Har ni nå tips? Iprincip hela släkten är emot vegetariskt så inget sånt.. 

Hade tänkt mig 3 rätter :)

Annons:
Cragan
7/15/18, 9:41 PM
#1

med tanke på vädret så
kall förrätt typ gazpacho om familjen din äter det eller kyckling bollar om dom är mer som mig o ej äter grönt allst  https://www.ica.se/recept/kycklingbollar-med-sweet-chilisas-616944/

om du har möjlighet så grillat som huvudrätt
grillspett med potatissallad eller potatisgratäng

o efterrätt en cheesecake eller marängsviss

Honestyisdead
7/15/18, 10:43 PM
#2

Räkcoktail som förrätt, potatissallad med rostbiff till huvudrätt och mangosorbet till efterrätt

MonicaLagerquist
7/16/18, 7:43 AM
#3

Skrev ett långt inlägg på telefonen igår och så blev det något fel.Så nu skriver jag om det från datorn istället.

Jag skulle faktiskt servera något vegetariskt mara för att visa att det är både gott och trevligt.

En tomat och rödlökssallad med en god vinegrett serverad på ett salladsblad.

Små kokta färskpotatisar slungade i olivolja och rullade i nyklippt dill. kikärtsbiffar och en vitlöksröra med hackade örter

Kall rabarbersoppa med sockerkringlor till efterätt.

Kall rabarbersoppa serveras gärna i fina glas.

Stolt ägare till fem La permer

emeliiiiieee
7/16/18, 12:41 PM
#4

Har nu klurat och funderat hur mycket som helst för att få fram nått som alla kan gilla.

Vad tror ni om toast skagen till förätt, grillad kyckling med potatissallad och nån god sallad som varmrätt och minijordgubbspajer till efterrätt?

Honestyisdead
7/16/18, 12:57 PM
#5

Låter gott

MonicaLagerquist
7/16/18, 3:07 PM
#6

#4 Det blir säkert bra.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Upp till toppen
Annons: