Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 1824 ggr
emeliiiiieee
7/9/18, 6:17 PM

Röda linser

Vad kan jag göra med röda linser? Brukar alltid göra gryta med potatis, krossade tomater, morötter, linser och indiska kryddor men är lite trött på det.

Annons:
DesK
7/9/18, 6:32 PM
#1

När jag gör köttfärssås så har jag alltid i 2 dl röda linser. Igår gjorde jag en gryta med lök, aubergine, zuccini, potatis, buljong, röda linser och kryddor. Det varvpoppis här hemma.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonicaLagerquist
7/9/18, 6:35 PM
#2

Jag kokar 1 dl röda linser och blandar med 1 dl frusen majs ärtor och paprika till vår lunchsallad.

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
7/9/18, 6:36 PM
#3

Kokar med krossade tomater, morötter, lök, vitlök och kryddstark korv.

shamz116
7/9/18, 6:38 PM
#4

masoor dal linssoppa tillsammans med egna naan. ha inte i potatis eller morötter då, men lök.

Annat förslag är masoor dal aloo tikki. Alltså indiska burgare/plättar med röda linser och potatis, och kryddor..pröva dig fram :) här ett recept:

http://www.nithyas-kitchen.com/masoor-dal-alu-tikki-recipe

Tant Grön
7/9/18, 9:03 PM
emeliiiiieee
7/9/18, 9:04 PM
#6

Måste testa allt ni sagt 😃

Annons:
koppargaller
7/10/18, 6:28 AM
#7

Lägg till kikärtor i recepten.

shamz116
7/10/18, 2:20 PM
#8

du kan göra hummus på röda linser med :)

shamz116
7/10/18, 2:22 PM
#9

man ska inte ha i kikärtor i indisk dal..till aloo tikki plättar går det och hummus.

koppargaller
7/10/18, 3:30 PM
#10

Vad man skall o inte skall är en smaksak.

sp0ngeb0b
7/11/18, 11:32 AM
#11

Jag älskar röda linser och har det i allt. Alla grytor och soppor jag gör, oavsett om det är böngryta, morotssoppa eller något annat så har jag alltid i linser också. Det tar inte så lång tid för dem att koka sönder, och då märker man inte ens att de är där. Så därför blir jag inte trött på dem 😉 Annars finns det ju klassiker som linssoppa eller linsgryta. Supergott!

Upp till toppen
Annons: