Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 1153 ggr
vendelay
2018-05-31 21:58

Veganska shakes på Max

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Ni har väl ändå inte missat vårens stora nyhet?! Hamburgerkedjan Max har börjat med helt växtbaserade lyxshakes och "milk"shakes på Hötorget i Stockholm. Som jag har förstått det kommer de finnas runt om i landet från och med någon gång i sommar. Det är också så att dessa shakes kommer ERSÄTTA de med komjölk, eftersom de enbart har en shake-maskin per restaurang. Kokos > komjölk 😃

De är baserade på kokosmjölk, men de har absolut noll bismak (ganska otroligt, men faktiskt sant, jag ogillar kokos så jag känner verkligen om någonting smakar kokos) och ännu mer otroligt är att de faktiskt kostar lika mycket som de gjorda på komjölk! Lyxshakes (typ "milk"shake med bitar och sås i) kostar 45 kr och de vanliga shakesen kostar olika beroende på storleken, men tror en mellan kostar 23 kr.

Lyxshakes finns i 3 smaker - blåbär, päron, jordgubb. Blåbär och päron hamnar på delad förstaplats för mig. Blåbär smakar som blåbärspaj och päron smakar som godis. Jordgubb är god men jag älskar jordgubbar för mycket för att vilja blanda ut dem med annat 😂

Shakes finns i 3 smaker - vanilj, choklad, jordgubb. Jag har endast smakat vanilj då jag inte är så förtjust i de andra två smakerna, och den var riktigt god. Som flytande vaniljglass.

En stor fördel med dessa är att de inte får det där absurt äckliga slemmiga som komjölksshakes får i botten. Vet ni vad jag menar? De få gånger jag druckit milkshakes på komjölk har det alltid varit något i botten så jag har alltid slängt dem när det är typ 1/4 kvar för det är så äckligt att jag inte velat utsätta mig för det haha. Dessa har inte det alls.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
JoannaLi
2018-05-31 22:34
#1

Vad roligt! Go Max! :D

vendelay
2018-05-31 22:51
#2

#1 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

DesK
2018-06-01 06:28
#3

Det är riktigt glädjande nyhter. Hoppas att det kommer i hela landet nu snart 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tant Grön
2018-06-01 10:10
#4

Så gott det ser ut 😍Skall gå in och fråga nästa gång jag går förbi Max.

vendelay
2018-06-01 14:58
#5

Så här skriver Välj Vego om var shakesen kommer finnas:

"Hamburgerkedjan börjar med att testa den i maj på ett antal utvalda MAX-restauranger. Först ut är MAX Hötorget. Sedan kommer den att testas på restaurangerna i Luleå city, Umeå city, Uppsala city, Göteborg Gamla Ullevi och Malmö city. Om gästerna är nöjda med smak och kvalitet är målet att lansera shaken under sommaren i alla restauranger. "

https://www.valjvego.se/vegansk-milkshake-pa-max

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

MonicaLagerquist
2018-06-03 08:12
#6

Att jag inte sett det här tidigare Gick ju förbi MAX i Uppsala City igår.

Nu lär det ju dröja ett tag inan jag kommer in till citykärnan igen.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Lojs
2018-06-03 11:50
#7

Hoppas inte de vanliga lyxshaksen blir helt utbytta, det än en av de få onyttigheter jag unnar mig ibland nu när jag jobbar på att gå ner i vikt. Jag ska testa de veganska, men är tveksam på om de kommer funka för mig, jag blir illamående om något har minsta lilla kokossmak/lukt. Men men, bra för midjemåttet kanske om de veganska inte är goda. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

vendelay
2018-06-03 20:38
#8

#6 Inte säkert att de kommit till Uppsala än!

#7 Hoppas innerligt att de på komjölk blir utbytta direkt 😃 Men jag förstår dig. Dock så lovar jag verkligen att de inte smakar eller luktar kokos alls, de allra största kokoshatarna jag vet har alla sagt att det inte går att känna överhuvudtaget.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sarafiaklara
2018-06-07 14:29
#9

#7 Jag tyckte jag läste i nåt pressmeddelande att just lyxshaken kommer att gå att få mjölk även i fortsättningen. Jag är nyfiken på att testa de veganska shaken, jag tycker att vanliga milkshakes kan bli för mycket mjölk för min mage.

vendelay
2018-06-08 20:46
#10

#9 Ja, jag tror att det kan vara så. De görs antagligen i olika maskiner, de vanliga och de lyxigare.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

sp0ngeb0b
2018-06-09 03:35
#11

#9 och #10 som jag har förstått det så görs lyxshaken på mjukglass, och eftersom de har kvar komjölksmjukglass så kan man få både vegansk och ovegansk lyxshake. Men vanliga milkshakes kommer bara vara veganska för det finns bara en maskin till dem.

vendelay
2018-06-09 22:43
#12

#11 Tack för förtydligandet!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: