Annons:
Etikettmatprat
Läst 641 ggr
MonicaLagerquist
2018-05-31 08:19

Ägg

Ägg är nog det livsmedel som jag skulle ha svårast att inte få använda.

Har nästan alltid ett eller ett par kokta ägg i kylen. Bra om man blir lite sugen på något snabbt och vill försöka undvika att äta allt för många mackor.

På sommaren när vi äter salladslunch slinker det oftast med ett ägg.Vintertid blir det ett ägg i soppan lite nu och då.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Mooniq
2018-05-31 08:43
#1

Ägg är stapelvara hos mig. Stekta, kokta, omelett - you name it. Ägg är världens bästa snabbmat - några kokta kalla i kylen med lite salt eller kaviar/majonäs/aioli på. 

På jobbet införde jag på prov ägg. Köpte gårdsägg och så lägger man pengar i kaffekassan. Den som har tid kokar ägg och ställer i kyldörren med datum på - då finns det alltid kokta kalla ägg att äta. vi sätter det datum vi kokar dem och de håller 6-7 dagar utan problem i kylen. Populärt- jag köper ca 3 flak ägg/månad till jobbet.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fridaaaa
2018-05-31 08:43
#2

Jag använder sällan ägg :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
2018-05-31 08:51
#3

Vi är tre personer i hushållet och vi gör av med en platta i veckan.

Stolt ägare till fem La permer

Leifsdotra
2018-05-31 09:09
#4

Har också alltid kokta ägg i kylen, superbra och snabbt mellis till hungriga tonåringar 🙂 Min äldsta klämmer i sig 1 ägg först för att stilla det värsta och sedan tar en äggmacka om det är akut när han kommer hem!

Har egna höns och håller på att utöka för att vi vill ha mer ägg. Säljer lite överskottsägg redan nu inom bekantskapskretsen och på jobbet.

MonicaLagerquist
2018-05-31 09:15
#5

#4 Egna höns har varit en dröm länge.

Stolt ägare till fem La permer

Leifsdotra
2018-05-31 09:24
#6

#5 Här var det mannen som tjatade sig till det, och jag gick med på det på villkoret att HAN skulle sköta allt. Första veckan kanske han gjorde det också, men sen insåg jag att jag älskar att ha höns🙂

Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-31 09:35
#7

Jag har redan pratat med kommun och vet att vi får ha upp till tolv höns men bara en tupp på vår tomt.

Stolt ägare till fem La permer

_Fisken
2018-05-31 09:46
#8

Två ägg, lite mjölk o några msk mandelmjöl. Sen puttra i kastrull några minuter. Det är perfekt på morgonen.

Upp till toppen
Annons: