Annons:
Etiketterrådtips
Läst 3247 ggr
MagicMuggle
2018-05-23 05:26

Mat efter halsmandeloperation?

Hej! Förra måndagen (14 Maj) opererade jag bort halsmandlarna så jag är nu på dag 9 efter operationen och jag kan fortfarande inte äta något. Det gör så ont! Får typ bara i mig vatten och piggelin, har lyckats äta lite snabbnudlar två dagar men det är allt. Har hört så många som säger att dom kunnat äta normalt direkt nästan och jag börjar bli lite orolig eftersom jag inte kan ära något alls typ.. är så hungrig! Nån som har tips på bra mat att äta efter en sådan operation? Jag har provat potatismos men det fastnade för mycket i ”hålen” där mandlarna suttit och gjorde rikrigt ont. Får även riktigt ont tänderna och underkäken om jag försöker äta/dricka något. Har det hänt någon annan med?

Annons:
Maria
2018-05-23 06:02
#1

Jag hade kontaktat vården igen för att höra om det är normalt att inte kunna äta efter så många dagar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2018-05-23 07:37
#2

Gör som Maria säger, ta kontakt med vården. Mat som brukar gå bra att äta är soppor som är mixade, fil, yoghurt mm och glass utan bitar i.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonicaLagerquist
2018-05-23 11:48
#3

KOnstigt att du fortfarande har så ont.

Kolla upp det.

När min son opererade sin gom skulle han ha ätit soppa men det vägrade han så han fick väldigt mjukt potatismor med smör och grädde.

Stolt ägare till fem La permer

MagicMuggle
2018-05-23 14:32
#4

Tack för svaren, får ta och ringa dom imorgon

MonicaLagerquist
2018-05-30 18:09
#5

Hur har det gått för dig?Mår du bättre nu?

Stolt ägare till fem La permer

MagicMuggle
2019-09-20 03:35
#6

#5 väldans sent svar haha men nu mår jag bra! Ringde läkaren och han bad mig komma in så han kunde kolla. Hade fått en inflammation i såren därav smärtan. Fick mer tabletter mot smärtan och inflamationsdämpande. Fick fortsätta äta piggelin och vatten i några dagar sen började informationen ge sig och jag kunde börja äta mer igen. Tog lång tid att läka helt men tillslut så haha :)

Annons:
Maria
2019-09-20 06:08
#7

Vad skönt att det blev bra till sist.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-09-20 07:48
#8

Härligt att höra att du till slut fick hjälp och blev bra.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: