Annons:
Etikettmatprat
Läst 456 ggr
MonicaLagerquist
2018-05-20 16:35

Vad gör ni när inspirationen tryter?

Ni vet de där dagarna när man varken har ork eller lust att laga mat vad gör ni då?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Scorpio97
2018-05-20 16:53
#1

Är det bara någon dag ibland brukar jag helt enkelt låta bli att äta. Dagen efter brukar jag vara sugen på något och ha lust att laga mat igen :) Annars gör jag något enkelt. Kokt eller stekt ägg med räkor (och ev färdigköpt rökt lax) samt sallad brukar vara rätten jag faller tillbaka till. Det går fort, kräver i princip ingen ansträngning och är lätt att äta. Eller så går jag ut och äter eller beställer hem något, men jag försöker undvika det.

Sen är det sällan jag inte har lust att laga mat. Det går så mycket på rutin för mig att jag inte tänker på det och oftast har jag redan planerat vad jag ska äta. Sen äter jag bara en gång om dagen och lagar alltså bara mat en gång om dagen också. Hade jag behövt hitta på och lägga tid på att laga/förbereda flera olika måltider per dag hade jag nog haft lättare att tappa lusten. 

Jag gillar inte att äta matlådor (tycker återuppvärmd mat smakar "fel", och lägger hellre lite tid så jag får äta nylagad mat), men annars kan ju det också vara ett alternativ.


//Jessie

MonicaLagerquist
2018-05-20 17:34
#2

Vi äter ju lagad mat två gången om dagen.Oftast vet jag vad vi ska äta men ibland tryter fantasin och orken.

Stolt ägare till fem La permer

JazzBass
2018-05-20 21:21
#3

Nä jag vet inte. 😂 Men nog händer det att vi äter på nån pizzeria eller liknande om vi har dåligt med råvaror hemma, eller så lagar vi extra kvällsgröt så det räcker åt oss också och inte bara småttingarna.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JazzBass
2018-05-21 14:30
#4

…oftast är det dock så att det viktigaste är att få maten snabbt på bordet, sån mat som ungarna också helst gillar, och då är ju matlagningen i sig eller slutresultatet inte så inspirerande. Men då jag har möjlighet att satsa lite och det inte är så bråttom så är jag nog så gott som alltid inspirerad och tycker det är roligt, därav svaret i förra inlägget.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: