Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 1109 ggr
[Sandi92]
1/19/18, 6:14 PM

Choklad - rumstempererat eller kylskåpskallt?

Har haft en liten diskussion om detta med en person. Jag tycker att choklad ska vara rumstempererat och att man förstör chokladen genom att lägga den i kylen. Den enda gången jag lägger i kylen är när det är varmt på sommaren och chokladen smälter, men då tar jag fram det lite innan jag ska äta. Den andra personen tycker tvärtom. Vad föredrar du?

Annons:
Lojs
1/19/18, 6:17 PM
#1

Definitivt kyld, mycket godare! Och jag älskar krispigheten som blir!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Carmarino
1/19/18, 6:20 PM
#2

Brukade också ha chokladen i kylen tidigare, men sedan insåg jag att den smakar mer om den är rumstempererad. Fast kall Marabou mjölkchoklad är rätt gott faktiskt. Glad

Den ideala temperaturen att förvara choklad i är 16-18 grader, så det är ju lite under rumstemperatur. När man ska äta den så bör den däremot vara rumstempererad - under förutsättning att man inte har för varmt i rummet. Choklad börjar ju smälta ungefär vid 27-28 grader.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
1/19/18, 6:26 PM
#3

Äter sällan choklad. Föredrar den kall.

Lillyrod
1/19/18, 6:28 PM
#4

Definitivt rumstempererad. Annars smakar den ju ingenting 🙂

Scorpio97
1/19/18, 6:31 PM
#5

Oftast föredrar jag rumstempererad, men ibland blir jag sugen på kylskåpskall :)


//Jessie

Stallmima
1/19/18, 7:04 PM
#6

Kör snäppet kallare, choklad ska ligga i frysen först……

Annons:
JazzBass
1/20/18, 9:35 PM
#7

Beror på. Chokladpraliner ska vara rumstempererade men vanliga chokladplattor vill jag helst ha lite kallare.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Fransu
1/21/18, 7:21 PM
#8

Rumstempererad är godast tycker jag. Min man föredrar kylskåpskall.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Martin
4/5/18, 1:11 AM
#9

Svarade rumstempererad för generellt tycker jag den smakar bäst då. Men kylskåpskall schweizernöt är inte att förakta :)

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: