Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1500 ggr
Jungfru82
12/18/17, 1:30 PM

Äter fel vill äta rätt

Som jag skrev så äter jag helt fel. Vid makaroner och korv så kan jag äta 3 korvar och makaroner.. älskar att ha smör på pasta och jag äter väldigt sällan grönsaker som jag borde..vill äta så att jag blir "mätt"" bra nyttig mat och som håller mig mätt ett tag. I går tryckte jag i mig en chokladkaka med polkagris en stund efter maten. Magen och sura uppstötningar tror jag är en av problemen med att jag äter helt fel och måste ha råd från er som kan vad jag ska köpa hem för att lyckas..idag är jag hemma för sura uppstötningar och magont så snälla hjälp

Annons:
Maria
12/20/17, 3:56 PM
#1

Börja med att skaffa dig en bra kokbok och laga din egen mat är mitt tips.

Här är bara ett exempel på bok och det finns massor att välja bland.

https://www.bokus.com/bok/9789155263348/ny-vardagsmat-godare-och-enklare-ratter-for-hela-veckan/?source=googleps&gclid=CjwKCAiAsejRBRB3EiwAZft7sIGhG2UKDyJw5HqPlOEoY3qOQI9xQPPsKAK24-YeH864MjfWhSdEHhoCPNMQAvD_BwE

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
12/22/17, 9:46 AM
#2

Lite svårt att lägga om kosten såhär innan jul kanske, men också bra om man kan undvika allt godis och snask över jul. Det som gör störst skillnad för de flesta tror jag är om man kan lyckas ta bort sockret ur sin kost. Och släppa fetträdslan. Smör är bra mat. Pasta är inte särskilt bra. Socker är dåligt. Om man ska kunna jobba bort sockret så måste man ju äta bra mat som ger mättnad, som innehåller fett. Sen är det en vanesak. Det är jättejobbigt att sluta med socker när man är van att äta det ofta, men om man bestämmer sig så kan man jobba bort det där sockersuget.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: