Hej allesammans!
Jag har cirka 300kr att handla mat för den här månaden och tänkte höra om ni har några tips på vad man kan köpa, tyvärr så har jag tappat all inspiration när det gäller mat och vet inte alls vad jag ska leta efter när jag väl går in i butiken...
De senaste veckorna har jag levt på mjölk- och ägg-fria pannkakor och ett enkelt recept på bröd utan jäst, kan säga att allt mitt matsug har försvunnit och allting som ska tillagas känns för tidskrävande för att bry sig. Jag var inne på Ica idag och gick omkring innan jag gick därifrån med ett kilo ost och två gurkor, allt annat kändes som ett slöseri med pengar och ytterligare magproblem (jag är överkänslig mot det mesta och i den kategorin hamnar tyvärr nästan alla billiga basvaror; Ris, bönor & baljfrukter, fiberrika grönsaker, ägg (endast ägg, som tillsatts går de bra), havregryn och pasta, jag tål egentligen inte vetemjöl och många mjölkprodukter heller men har börjat äta det igen eftersom det är det jag har råd med och det stillar allt sug efter annan mat, så magen är rent ut sagt för j*vlig just nu vilket inte hjälper aptiten)
Känner att detta börjar bli lite långt men vet inte riktigt vad jag ska skriva heller... Som sagt har allt mitt matsug försvunnit, men saker som jag tycker och brukade tycka om är: Fröknäcke med ost och gurka, yoghurt eller kvarg med müsli, nötter, kyckling, fisk, potatis, Findus wokgrönsaker, lövbiff, frukt, blodpudding, sås... smörgåsgurka...
Som ni kan se finns det inte mycket vettigt att gå efter och jag behöver verkligen råd, haha. Hur får man 300kr att räcka när ens utbud är så litet? Finns det någonting billigt som man blir mätt på? Fet mat fungerar inte för mig, jag blir bara hungrigare och småsugen, men en macka med nutella kan jag springa i skogen i fem timmar på.