Annons:
Etikettfågel
Läst 2085 ggr
Jungfru82
10/28/17, 7:10 PM

Äter helt fel

Vill ha lättlagade, goda och nyttiga tips på kyckling/kycklinggryta som inte innehåller 500 ingredienser??

Annons:
vendelay
10/28/17, 7:51 PM
#1

Förlåt om detta är en dum fråga men jag tänkte ändå ställa den ifall det kan vara intressant, måste det vara kyckling i? Eller vill du ha tips på något liknande utan kyckling i också?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tlover
10/28/17, 8:07 PM
#2

1 stor sats kycklingsoppa (kan frysas) och kycklingbuljong

1 hel kyckling el 1 kg kycklingben
4-6 morötter
½ purjolök
Vatten
Salt, peppar ev timjan

Dela kycklingen om den är hel och lägg i en stor gryta. Häll över vatten tills det täcker kycklingen. Koka upp och skumma av.

Låt småkoka i ca 1 h. Under tiden skalar och putsar du grönsakerna och delar i ganska stora bitar. Lägg grönsakerna i en egen gryta.

Ta upp kycklingen, lägg på talrik för att svalna lite. Häll buljong över grönsakerna och koka upp. Bena ur kycklingen och lägg tillbaka benen, brosk och skinnet i den ursprungliga grytan som förmodligen har lite buljong kvar. Häll över mer vatten så att det täcker benen, brosket och skinnet och låt det fortsätta småkoka.

Dela kycklingen i lagom stora bitar och lägg det i grytan med grönsakerna i buljong. Fyll på med mer buljong om det behövs eller om soppan blir för mustig fyller du på med vatten.

Smaka av med salt, peppar och ev timjan.

Soppan är färdig när morötterna är färdiga . Buljongen får gärna småkoka ett bra tag till innan den silas av och fryses. Själv saltar jag först när jag ska använda buljongen men vill du kan du såklart salta vid buljongkoket men då det alltid kokar ihop en del så finns det risk att det blri för salt

l'm back

emeliiiiieee
10/28/17, 8:27 PM
#3

https://www.ica.se/recept/asiatisk-kyckling-med-lime-533876/

Brukar göra denna. Lättlagat, få ingredienser och går att frysas.

Jungfru82
10/28/17, 10:56 PM
#4

Frågade om kyckling då jag har det hemma

Upp till toppen
Annons: