Annons:
Etiketterkonserveratinlagtsyltmarmelad
Läst 1750 ggr
Maria
2017-05-06 13:24

Vitlök på tub

Jag har sett reklam nu det sista på "färsk" vitlök på tub. Är det någon som testat?

Jag använder vitlök i perioder och ibland så har de gamla blivit alldeles torra och hemska så jag funderade om detta skulle funka.

Det bär mig egentligen emot men kan ändå vara praktiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
2017-05-06 13:44
#1

Har inte testat det. Men äter man lite vitlök så dom hinner bli dåliga så är det säkert ett bra alternativ till vanlig vitlök.

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2017-05-06 13:51
#3

#1 Ja det var väl lite så jag tänkte. Jag gillar egentligen inte att använda den typen men som sagt så kan det vara praktiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ApanAnn
2017-05-06 15:33
#4

Jag hittade färdighackad fryst vitlök på Picard. Inget jag köpte, men såna produkter finns också tydligen..

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Åsa S
2017-05-06 18:22
#5

Det fanns för ca 15 år sedan färdig riven vitlök på burk + även ingefära på burk. Funkade jättebra speciellt på sommaren då man bara kunde slänga ner i en påse och blanda och sedan marinera kött. De höll dock inte så länge efter man öppnat dem så det var nog därför de försvann, på tub lär de hålla längre. Hittar jag kommer jag köpa de där på tub nu under sommaren då jag är i sommarstugan där är det ine riktigt lika lätt bara ta sig till affären.

Scorpio97
2017-05-06 22:21
#6

Om det bara är vitlök i tuben så låter det absolut praktiskt om man av någon anledning inte kan eller vill ha färsk vitlök hemma. Här går det åt så mycket vitlök så dom hinner aldrig bli dåliga, men jag kanske provar någon gång av nyfikenhet ändå :)


//Jessie

Annons:
Sofy
2017-05-07 11:11
#7

Om det inte är några konstiga ingredienser i den är den säkert jättebra och praktisk. Jag använde pressad vitlök på burk förut.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

JazzBass
2017-05-07 21:41
#8

Jag är skeptisk till det här, då jag misstänker att den är onödigt skarp i smaken. Kag föredrar att smasha och hacka vitlöksklyftorna snarare än pressa dem då jag tycker smaken blir för skarp då. Mortla funkar av nån konstig anledning riktigt bra dock.

På jobbrestaurangen har dom en skål med krossad vitlök i olja, men den är inte ens i närheten lika god som den jag lagar själv, alltför skarp och med konstiga bismaker…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Honestyisdead
2017-05-07 23:58
#9

#8 Samma här. Jag pressar aldrig vitlök.

Scorpio97
2017-05-08 00:06
#10

Jag gillar den skarpa smaken som blir när man pressar. Så för mig beror det på vad jag ska ha det till, ibland pressar jag och ibland hackar jag vitlöken.


//Jessie

Halvdansken
2017-05-22 22:51
#11

Jag använde vitlök på tub för sådär 20 år sen. Jättepraktiskt, men sen försvann det.  Det är ju bra om det kommit tillbaka.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: