Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 865 ggr
[Melbun]
2017-04-19 20:08

Restaurang gbg glutenfri pasta?

Kanske lite långsökt men undrar om någon vet ifall det finns restauranger i Göteborg som serverar glutenfri pasta? Är lite av en pastafantast men det kanske bara är en dröm? x)

Annons:
DesK
2017-04-19 20:34
#1

Jag bor inte så långt från Gbg, så ska försöka hjälpa dig att ta reda på det!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Melbun]
2017-04-20 16:25
#2

#1 Bor i Göteborg men jag har ändå inte hittat något 😃 Hade hoppats att det fanns någon här som ätit glutenfri pasta ute men det kanske inte existerar ens 🤪

DesK
2017-04-20 18:14
#3

Jag tror att det ska finnas, men vet inte var, tyvärr.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Melbun]
2017-04-20 18:26
#4

#3 Har jättesvårt att hitta. Hittar bara glutenfria alternativ osvosv men inget om just pasta. Man kan väl säkert ringa runt och fråga men har inte riktigt den orken just nu.

Men tack iaf :)

JazzBass
2017-04-21 08:22
#5

Pasta kan ju göras på mycket, men min favorit av icke-vetebaserade glutenfria pastasorter är kikärtspasta. Ganska dyrt dock och kan vara svårt att hitta. Pasta gjort på majs är lättare att hitta, mycket billigare och också ett riktigt gott alternativ. Bovetepasta (t.ex. sobanudlar (se upp här dock, en stor del av alla sobanudlar jag sett innehåller endast en liten procent glutenfritt bovete och resten vete) är också ok men smakar rätt annorlunda.

Det borde väl finnas gott om restauranger som erbjuder glutenfria alternativ eftersom celiaki ändå är rätt så vanligt, men alla kanske inte skriver ut det på sina menyer. Vanlig pasta är ju ändå billigast, och en glutenfri version av en pastarätt ska ju inte behöva kosta kunden nåt extra. De vill nog att folk som inte behöver äta glutenfritt inte kräver det heller, eftersom det innebär att deras vinst blir lägre. Det kanske är bäst att fråga på förhand i restaurangerna man är intresserad av om det går att få en glutenfri pasta serverad. Nån omöjlighet tror jag inte det är.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: