Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 1382 ggr
[nevamisse]
3/23/17, 8:32 PM

Göra rent våffeljärnet

Snart är det våffeldagen och det är väl då jag kan tänka mig att göra våfflor.

Hur gör ni rent våffeljärnet efter användning? 

Jag brukar hålla det lite försiktigt under kranen och diska med diskborste + diskmedel. Men vill ju inte att det ska komma in vatten någonstans.

Annons:
Åsa S
3/23/17, 8:49 PM
#1

Jag bara torkar bort det värsta mitt våffeljärn brukar inte se så smutsigt ut när jag hållit på man kan dock göra en diskvåffla om det ser skitigt ut

http://www.expressen.se/leva-och-bo/gor-det-sjalv/husmorstips/gor-rent-vaffeljarnet-med-en-diskvaffla/

_Fisken
3/23/17, 9:20 PM
#2

Jag stekte smeten i en teflon-stekpanna. 😎

JazzBass
3/24/17, 2:14 PM
#3

Skitjobbigt att diska dem, men om de är nonstick och i bra skick lossnar åtminstone allt enkelt, speciellt om man har lite diskmedel på diskborsten. Har alltså gjort ungefär som TS, och spolat i vinkel över ytorna för att förhindra att vatten rinner in nånstans. Men någon droppe bör de väl klara tror jag.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[nevamisse]
3/24/17, 2:32 PM
#4

#1 Jag har också testat att bara torka av, men tycker det kändes väldigt ofräscht. Diskvåffla var något nytt för mig :)

#3 Ja, jag tycker också det är jobbigt att diska våffeljärnet, därför blir det inte våfflor så ofta.

ApanAnn
3/25/17, 12:48 PM
#5

Torkar av med hushållspapper brukar räcka. Det behöver ju inte vara kliniskt rent.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: