Annons:
Etiketterrådtips
Läst 865 ggr
Eda
1/20/17, 10:14 PM

Tips på sommarkurser gällande mat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min man och jag tycker att folkhögskolornas sommarkurser är väldigt trevliga och vi har deltagit i många under årens lopp. I år har vi anmält oss till bl.a. en folkhögskolekurs i juni på Österlens folkhögskola, nära Tomelilla.

Den heter En smak av Österlen, som handlar om: Prova lokalproducerad mat och besöka några kända sevärdheter som Stenshuvuds Nationalpark, Glimmingehus, Ale Stenar, sparrisodling, spettekaksbageri, Mandelmanns trädgård mm.

Österlens folkhögskola har ytterligare en matlagningskurs på 4 dagar i juli.

På Gotland har vi tidigare gått på en kurs som hette Närproducerat i år omdöpt till Mat-och kulturresa på Gotland, det är en kurs som jag varmt kan rekommendera. Fotot är från denna kurs. (Den kursen har min man och jag gått två gånger!)

I kursutbudet nu för i sommar 2017 finns 12 olika kurser om man söker på Matkurser. Hushållskurser
Se vidare: https://www.folkhogskola.nu/Detaljerad-sokning/?category=55&type=3&s=j

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
1/20/17, 11:20 PM
#1

Tack för inspirerande och bra tips!🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: